Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett03-glasblåsning
Läst 2430 ggr
[LenaB]
0

Nyfiken

Hej.

Jag har varit här och tittat ibland. Detta är ju så himla spännande! Detta skulle jag vlja prova. Jag målar tavlor på min fritid men har varit mycket intresserad av glaskonst länge. Jag var på en utställning på Varbergs fästning i sommar och blev helsåld. Fantastiskt vackra ting.

Vh LenaB

glasklart
0

Det är bara att sätta igång !! Har ni den där trevliga glashyttan kvar nere i hamnen i Varberg ? Välkommen hit förresten Glad

[LenaB]
0

Det kan jag inte svara på för jag bor i Halmstad. Sällan jag är där. Visste inte ens att det fanns enGenerad!

Sätta igång….man måste väl ha tillgång till…ja, allt! Glad Jag är helt grön vad gäller detta. Att forma glas kräver väl en del utrustning kan jag tänka. Hur började du?

LenaB

Hubert
0

Det kan vara bra att börja en kurs och det finns hos de flesta förbund som Medborgarskolan, ABF osv. Då får du en känsla om vad som är din passion och kan sen lättare ta nästa steg.

glasklart
0

Ja, en kurs är alltid bra att börja med ! Cerama Syd i Malmö har provapå-kurser om du inte hittar något närmare Halmstad.

maman
0

Ta gärna Ceramas 2-dagars kurs. Oerhört intensivt och du lär dig massor!

Jag åkte hem därifrån med ugn, glas och redskap för några veckor sedan och har redan massor av saker gjorda.

Janette
0

Hej Lena! ABF Sydhalland i Halmstad har cirklar/kurser i glasfusing. Du hittar dem på www.abf.se/halland/sydhalland. Mvh Janette

Allt gott!
Janette Skogshus

Camille
0

Helgkurser i blåsning, fusing, lampworking ordnas också på www.kostaglascenter.se :)

/

C