Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett07-lampworking
Läst 1397 ggr
FruBabsan
0

Veckan som gått

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter fem veckors frånvaro från studion har jag varit en närmast manisk lampworkare den här veckan! Glad I fredags lyckades jag faktiskt göra en ihålig pärla. Det kanske känns som en baggis för alla andra, men jag är hemskt imponerad! (Kolla länken till höger.)

(Går det förresten att få in bilder direkt i inlägget?) 

Vad har ni gjort?

irode
0

Jag är också imponerat - har fortfarande inte kommit i gång med lampwork. Man hinner ju inte med alt!

(Jag har kopierat denna vägledning för foto direkt i inlägget från 'Svensk natur':

bilder i inläggen

Jag är lat.

Jag vill se bilderna direkt i inläggen.

Det är enkelt att sätta in dem i inläggen - då är jag själv inte lat, det är kul  - så här gör man:

1. Posta inlägget som vanligt, med bifogad fil, dvs bilden.

2. Öppna tråden, och öppna bilden. Högerklicka på bilden och klicka på "kopiera" i menyn som kommer fram. Stäng bilden.

3. I ditt inlägg står det - under ditt nicknamn - "hantera inlägg". Klicka där. Då kan du redigera i ditt inlägg.

4. Högerklicka där du vill ha in din bild, och välj sedan "klistra in" på menyn som kommer fram. Hokus pokus så har du bilden där.

5. Skicka iväg redigerat inlägg ("publicera inlägg").

6. Klart. Skrattande

Tänk på att redigering enbart är tillåten en timme efter skickat inlägg.

Tänk på bildens storlek. Om man kopierar bilden i "litet läge" brukar den bli lagom stor för tråden. Stor får man den genom att titta på bilden i helskärmsläge. Kopierar man då blir bilden för står för tråden.

---------

:-) Inge

glasklart
0

Jättefin pärla !! Den hade jag också varit oerhört stolt över !!!

Själv har jag precis kommit igång efter semestern med lite nya hängen av returglas som jag ska sälja på Tradera. Bifogar ett exempel. Är faktiskt ganska nöjd själv !!

FruBabsan
0

irode: Tack för hjälpen! Gör ett försök redan här

:-( Det fungerar inte i Firefox… Men det kanske går att ordna med lite fix.

glasklart: coolt hänge!

Nenne
0

Fru Babsan: Weho lyckliga du :) *ler* klart imponerande, den är dunderfin :) Jag måste våga mig på det nästa ggr jag sätter mig. Jag har iaf lyckats med att göra ett litet djur :) vad för djur det är vet jag inte *s*

Tove
0

Fru Babsan! Gratulerar, mycket fin ihålig pärla! Det är vanebildande att göra ihåliga kan jag lova… Glad

Glasklart: Vilket häftigt hänge, är det returglas?

Nenne: Söt liten varelse. Liksom sköldpaddsaktig.

Jag har sommarkurs denna vecka och det är så roligt! Härligt glada elever med flinka händer. Sedan blir det verkstad igen, ser fram till det också. Lycka till med pärlandet alla!

Stoppar in en bild på lite ihåliga pärlor… Glad