Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1203 ggr
joppis
0

Små mängder av glas

Är det någon som vet var man kan köpa bullseyeglas och diacroniskt mönsterglas i små mängder. Att köpa hela glasskivor blir jättedyrt och jag önskar hellre lite av var av olika många sorter och färger. Jag gör lite smycken men till det går det inte åt så stora bitar.

irode
0

http://www.warm-glass.co.uk/Default.aspx säljar alla Bullseye färgar i olika storlekar. Till exempel finns en Student Pack.

Dom skickar snabbt och utan trassel med tull och moms inom EU.

:-) Inge

mariatingsund
0

Det borde ju finnas ett litet pröva-på paket hos t.ex. cerama?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Caruba
0

art4fun har små set med jag tror 3 olika glas i varje kit. Jag såg detta på formexmässan. De har den varianten för att serva dem som håller på med silverlera och vill göra infattningar med dichroichglas.

joppis
0

Jag såg proverna på Art 4fun men blev osäker då deras glas var 96 och bullseye 90. de svarade att det skulle fungera men jag har inte riktigt vågat lita på svaret. men kanske någon av er andra vet med säkerhet ?

rittsel
0

# Vad menar du? Är Art 4fun s glas 96-glas. Jag tror du blandat ihop det. De säljer både 96 i mindre bitar och olika kitt med diacroix glas för fusing med Bullsey.

joppis
0

Jag kan ha blandat ihop det men jag tror inte det. Jag var på art4fun i Strängnäs och dom hade inte fått hem diacroixglaset ännu men det skulle komma i förpackning om 4 bitar 5x5 cm. Jag skall kontakta dom igen och återkomma och berätta om det är 90 eller 96 glas. Tack för alla svar och kommentarer det känns så skönt att det finns några "därute" som bryr sig.Glad

mamma-mu
0

Jag har flera gånger beställt från Warm-Glass i England och är mycket nöjd med dom. Snabb leverans och snabbt och trevligt bemötande om man har några frågor

SusannAlg
0

Cebex har provpaket med Mixed Pieces och ett Start pack Glitz. Det är 96 glas. Har själv beställt den med mixade bitar, fick precis min halvpall med glas, men har inte hunnit packa upp än. Ska bli sååå spännande att börja testa! Men min Art Box har inte kommit än. =(

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Annika_Larsson
0

PMC har "scrap pac"-påsar med småbitar av olika dichroiska glas och små skivor transparent bullseye.