Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 3546 ggr
carolinabaecker
0

kostnad i material?

En kanske konstig fråga från en som inte kan ett smack om fusing.. men jag undrar vad matrialkostnaden för en skål på  ca30 cm i diameter kan kosta om den skall vara helt transparant. (utan färg/genomskinlig) Mellan tummen och pekfingret! Tacksam för svar

HannaBroberg
0

Det motsvarar ungefär en halvskiva basglas och sedan till kommer bränning, ungsavskrivning, separtor, verktygskonstader och kunskap. ca 300:- Om du vill jobba ofärgat så kan du välja fönsterglas istället och komma ner i högst 100:- i material.

Hanna

carolinabaecker
0

tack för ditt svar ! Vad är det för skillnad mellan en skål i sk basglas och en i fönsterglas?

HannaBroberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sorry, jag glömde skriva Bullseye basglas. Det är ett av de dyrare. Finns andra serier som är något billigare och infärgade glas, men för att jobba ofärgat är fönsterglaset jättefint.

Hanna

rittsel
0

Jag håller med Hanna. Varför trassla till det? Du kan göra fina saker i fönsterglas sk floatglas för en femtedel av kostnaden. Cebex har också färgat fönsterglas som kommer ut poå marknaden i höst.

EvaRittsel
0

Det färgade fönsterglaset är bra. Kul att det kommit. Det tillverkas i Kina så ni som funderar på koldioxidskatt etx kanske inte hoppar på detta. Men det är ungefär lika långt till Kina som till USA som tillverkar Bullseye…..

Och det blir billigt. Lite mycket blåsor kanske i glaset  men det är ok för mindre detaljer. Och det finns sringers och konfetti till float också. Annars har Uterm massor av färger att färga in floatglaset med.