Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett12-tips-och-tricks
Läst 1823 ggr
EvaRittsel
0

Hur peppar man sig själv?

Vad det är tungt att komma igång i verkstaden igen! Har fått en hel del beställningar och VET att jag måste göra dem. MenSkrattande solen skiner så fint ute, svampen lockar i skogen och frukten ska ju tas om hand och burkas till gele. Har ni något tips om hur man kommer igång????!!!!!!För det är svårt att peppa sig själv när man är ensam på jobbet….

Eva-Margareta
0

Spela någon härlig favoritskiva! Jag tycker musik kan peppa, man blir glad och pigg. Skrattande  ….. och det andra som lockar, pockar inte på lika mycket…..(tror jag)

EvaRittsel
0

Musik är bra. Och härligt. Men svampen……Hemlis

jen.nilsson
0

Hej Eva,

Det är ju så enormt svårt att veta vart man ska börja, när man har mycket projekt som ska göras och även till det man vill göra,men mitt bästa råd till dig,som har fungerat för mig, är att försöka dela in det, så att man känner att man får alla behov tillfredställda på något sätt och inte känner dåligt samvete för ett projekt man inte hunnit med.

Dela in dagen i för, eftermiddag och kvällspass. Exempelvis, så skulle jag sätta mig med arbete på förmiddagen, äta lunch, sedan ge mig ut i det fina vädret och plocka svamp… sedan, efter att jag fått en paus, med ny stark energi, med en bra knippe med frisk luft, återigen sätta mig ned och arbeta,sedan ta en paus med en kaffe ute i solen, sedan återigen arbeta, för att sedan ha kvällen till helt egen tid, till att göra vad du känner för… för stunden.

Jag tror att det är viktigt att man tar det i rätt ordning, går du ut och plockar svamp först, kan man inte rikigt slappna av, då tänker man på jobbet, men då du redan kommit igång med det och tillåter dig själv att ta en paus ute i naturen, tror jag man får en bra sinnesro när man plockar svamp.

Hoppas att mina tips kan vara något du får glädje utav, det funkar för mig att försöka hålla en balans, ibland glömmer man.. då får man återigen planera sin dag bättre. 

Kram och Lycka till! /Jenny

EvaRittsel
0

Jättebra tips. Det här med balans är ju så viktigt. Och det med sinnesro. Det är nog rätt att man ändå måste göra jobben först och koppla av sedan.

Och. Det är väldigt fina saker du gör. Jugentstilen älskar jag.

jen.nilsson
0

Hej Eva!

vad bra att du tyckte det var bra tips, hoppas du kan få nytta utav dem.. precis, det där med balans är ju så viktigt och jag vet hur jag själv fungerar, så jag kan bara tala ur egen erfarenhet.

Tack så mycket, jag bugar och bockar… vad roligt du tycker om mina saker:), jag är också helförälskad i jugendstilen och det är enormt roligt, när man har en idé och utvecklar den och så kommer man på en massa saker under tiden man skissar, som visar sig bli bra på glaset, det är ju så enormt roligt. 

Jag tycker väldigt mycket om dina saker också och du har lyckats bra med din hemsida:) den känns väldigt välkomnande!

Lycka till och kramar!

/Jenny