detaljer till ljuslampetter
Hej, jag tänkte försöka göra ett par ljuslampetter. Funderar på om jag skall ha något i metall-smide som ljuset/värmeljuset kan sitta i. Tänker mej en konstruktion där jag skall borra ett hål i glaset och fästa på baksidan med skruv/mutter. Jag söker efter någon som tillverkar/säljer detaljer för ljushållare. Är det någon som har ett tips!

Fattar inte riktigt vad du är ute efter. Min smed gör vinklade järn åt mina ljushållare och så fyller jag glaset med fibefilt där järnet ska limmas mellan glasskivorna. Om nu någon förstår var jag menar?
Kolla med Slöjd-Detaljer, dom har haft ljushållare tidigare i alla fall.

Tack för svar o tips!
Min tanke var att jag skulle borra ett hål genom glasstycket som skall hänga på väggen. Sedan skulle jag ha "typ" en järnstång som skulle gå in från framsidan till baksidan. På baksidan skulle det fästas med mutter o bricka (?). Klumpigt. Omöjligt ? På framsidan skulle det sticka ut (vinklat eller rakt) o. där skulle fästas själva ljushållaren. Men jag har kommit på att det kanske är för svårt och komplicerat. Får se. Har sökt efter lokala smeder bl.a. Men jag funderar på andra lösningar också, vi får se om jag lyckas få till det.