Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1865 ggr
kia1
0

Glaskors

Hej jag har just plockat ur en glas ugn, jag hade gjort ett kors med dichroisk glas och det vart jätte bra, nu  tror jag att jag har kommit på hur jag ska göra hålen det blir mycket bättre i min lilla smyckes ugn jag antar att min stora ugn inte höll jämn temperatur på hela ytan

Anitashobby
0

Jeg har også skiftet ut min ovn til en mindre ugn.Der viktig at ugnen holder jevn temperatur hele tiden.

EvaRittsel
1

Ja, dessutom slipper man fylla en jättelik ugn med små smycken. Jag kör också alla smycken i en liten hobbyugn.

EvaRittsel
0

Hur gör du hålen i dina smycken? Kan du ge oss lite tips!

kia1
0

Jag köpte diamantborrar på clas olsson och borrade hål, det vart bra. när jag rullar ihop papper så vill det bara glida isär för mig det spelar ingen roll hur tunt eller tjockt jag har det glider i alla fall hur gör ni?

EvaRittsel
0

Du ska INTE använda det papperet. Du ska i ställer köpa en tjockare fiberduk som du klipper i smala remsor  - fiberduk om ca 3 mm.

EvaRittsel
0

Tänk på att där du placerat den tjocka fiberduken så drar sig glaset samman och du får en ingröpning . Och fiberduken tar du ut genom att spola med vatten och peta med en ståltråd. Det är INTE bra att inandas dammet om du tar bort remsan när den är torr!!!!

kia1
0

Tack för tipset