Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 3544 ggr
EvaRittsel
0

Ny tråd - fönsterhängen

Jag tänkte att det i höstmörkret vore kul att se vilka typer av fönsterhängen/insynsskydd ni är nöjda med. Men var lite aktsamma. CoolDen här sajten är till för att inspirera varandra. Inte för att knycka modeller.Skrikandes Sånt gillar vi inte.

matilda8
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hälsningar

m

EvaRittsel
0

Snyggt! Är det Tiffany? Lite svårt att se. Men fina färgkombinationer.

mariatingsund
0

Jag håller med Eva, vi tycker inte om när någon knycker. Iaf kommer här en bild, fast jag har ett svagt minne av att jag visade den redan tidigare.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

mariatingsund
0

o en närbild

mamma-mu
0

Vilka fina löv. Är det verkligen riktiga löv du haft mellan glasen. Jag har testat att göra det men resultatet blev inte bra, en stor luftbubbla och lövrester som rasslade runt i bubblan.

matilda8
0

hej eva!

ja,det är tiffany teknik.

mvh

matilda8
0

fönsterhängen-detalj (tiffany teknik)

Tiff
0

Ett fönsterhänge som jag gjort..som jag lät auktioneras ut på ett forum…pengarna gick till Rosabandet.

Tiff

Välkommen att besöka nån av mina hemsidor

Hjärta Hemsida 1 Hjärta Hemsida 2 Hjärta

mariatingsund
0

#5 Ja, det är riktiga löv, men de är totalt uttorkade innan jag lägger ihop glasskivorna. Jag har gjort sådana rombusformade glasprismor också och hängde i körsbärsträdet, suveräna fågelskrämmor. Eftersom det är luftbubblor också i glaset, är ytan inte plant och ljuset löper på glasbitarna och rör sig hela tiden olika, kan rekommendera. Sen dess har vi inte fåglar i DET trädet iaf.