Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett07-lampworking
Läst 2047 ggr
johannaholub
0

pärltillverkning-flamework-lampwork...

….är jättekul och jag tycker att fler av er ska testa. Man blir fast, jag lovar=) och man behöver inte bara göra pärlor, man kan göra skulpturer och blir man riktigt duktig kan man t.o.m. blåsa vinglas o.s.v. (inget man lär sig på n nybörjarkurs kanske….)

Dessutom är det ganska billigt att hålla på med för att vara ett hantverk där man jobbar med varm glasmassa.

Vi är några få eldsjälar i detta avlånga land som lobbar för att fler ska upptäcka flamework och det finns många bra kurser runt om i landet! Kontakta mig gärna om ni vill veta mer=)

Eva-Margareta
0

Jag förstår att man kan bli fast!  ….och vilka fantastiskt vackra pärlor och smycken på din hemsida. Har du fotograferat själv?

Nenne
0

Hej Johanna :)

Jo lampwork är något som man borde iallafall prova på, för det är otroligt roligt att jobba med :) Jag försöker visa lampwork då jag har chansen, det är väldigt poppis över hela världen och mig en gåta att det tagit lång tid för oss att få upp ögonen på det. *s* jag försöker sitta varje lediga stund jag har, den har en otrolig dragningskraft på mig  *s*, det är magiskt. Jag har fastnat för att göra "sköldpaddor" :) de dyker upp hela tiden, kan inte förstå detta? *s*. det är väldigt roligt göra små skulpturala ting.

Lindali
0

Hej!

Har ganska nyligen gått en silverlerakurs och älskade det! Men det här med lampwork verkar ju så kul med. Jag skulle vilja testa det också. På något ställe läste jag att man skulle ha en gasolbrännare, går det inte ha en butanbrännare?? Vad är det för andra tillbehör som är nödvändiga och hur används de?

www.lgsmycken.webs.com

www.mittlivsomlinda.blogspot.com

Nenne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kika på PMC.se sida eller Johannas
eller Kickis beads sida där hittar du lite info du söker. :)

bif bild på skulptural fisk :)

SusannAlg
0

Vilken fin fisk!!! Glad

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken