Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1888 ggr
kia1
0

upphänge

Är det någon som kan tipsa om ett bra ställe (billigt) som säljer hängen ringar och sånt som jag skulle kunna andvända till mina glas smycken.

Jag vill helst inte ha silver, men ändå någon metall som klarar av att vara med i bränningen

EvaRittsel
0

Det finns ett ställe i Stockholm som heter Continenta. Men de vill att man handlar för minst 800 kr + moms eftersom de är grossister till olika butiker. De har lite olika saker - och även silver. Men om smyckedetaljerna tål att smälta in i glaset vet jag inte. Mässing går bra och koppar.

kia1
0

Tack ska ta kontakt med dem får vi se

Annika_Larsson
0

Slöjd-detaljer (www.slojd-detaljer.se) har en hel del, men det blir nog bäst om man klistrar på hängena efter bränningen. /Annika

UTERM
0

Hej.

Vi på UTERM har stor sortering av hängen och metalltrådar.

MVH

Björn

EvaRittsel
0

Bränn ALDRIG in silverhänget i dina smycken om du också afrbetar med fönsterglas. Då blir det fula märken som inte syns på sättplattan. Men varje gång du fullfusar fönsterglas får du gula märken på din design! Det tar upp till 20 gånger att bränna ur silvret som trängt in i din sättpatta! Vill du btränna in silver - så använd en liten bit sättplatta eller fiberboard och lägg detaljerna på denna. Då sabbar du inte din sättplatta.