cerama kurser, delta?
Hej! Jag undrar om någon av er är intresserad av följande kurs
Transfertryck - överföring av bild på glas -1 dag 1.100 kronor ex moms
Datum den 21 mars eller den 18 april
Tid 10.00-16.00
Lärare Lena Åkeson
Jag vill gärna gå på, och åker bil från Växjö. Någon som vill samåka?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Hej Maria!
Jag blev väldigt intresserad av kursen. Var kan man få mer information? Jag åker från Alingsås med tåg i såna fall så jag kan inte sällskapa på resan, och då är jag framme precis en kvart innan det börjar så det kan bli tajt om det ligger långt ifrån stationen. Jag kan vilket som av de två dagarna.
Hej Caruba !
Kolla på ceramasyd.se
om jag kommer ihåg, där borde stå allt du behöver veta..!!
Tack så mycket!
Oj vad jag missuppfattade det hela. Det är ju Malmö som gäller och jag fick för mig att det var Växjö för att jag läste fel i mailet.
Jag hittar inga tåg till Malmö för att hinna fram, får se om jag åker kvällen innan och sover någonstan. Men vilken datum skulle passa bäst, jag vill gärna träffa dig Maria och kanske fler från det här forumet.

Transfertryckkursen står på min önskeseddel sedan länge ;-) - jag föredrar marts-datumet.
Det kunne vara häftigt med ett Glasskonst-kurs 
Caruba: hinner du Hässleholm till 8:30, så kan du få köra med mig.
:-) Inge

Oj ja! Det här är också vad jag söker. Jag visste inte ens att det fanns. Toppen. Jag vill vara med och ska kolla datumen.
Vänligen
Ann-Catrin

Ja nu ser jag att det är Malmö som gäller. Hmmm. Ja den 21 mars passar mig i och för sig.
Men om vi är några stycken kanske vi kan få upp den här kursen. Värt att kolla tycker jag.
Vänligen
Ann-Catrin

Nu hänger jag inte med. Vem av er önskar denna kurs att hålla upp i norr?
Och vem av er som kan tänka åka till Malmö? Om t.ex. Caruba kommer till Växjö, skulle vi kunna åka tillsammans till Hässleholm och byta bil och hänga med irode? Haha, det är bara för att jag åker alltid vilse i främmande trakter när jag kör själv och blir alltid för sen.

Jag har varit på kurs hos CeramaSyd tidigare och känner vägen dit
- det går bra att samåka från Hässleholm - det tar ungefär 1½ time.

Nej nej nej inte norra Sverige! Cerama har väl kurser där i Kättilstorp. Betydligt närmare Alingsås och Karlstad där jag bor.

#8 det hade inte varit fel. Och du vill åka. Vilket datum? Mig kvittar. Vore kul att träffas oxå, så man vet vem döljer sig bakom aliasen. Jag kanske även kan hälsa på i din verkstad efteråt? (Jag tänker visst i förväg.)

Jag har nu anmält mig till kursen den 21. mars.
Barbro har just nu 3 anmälda - och kursen har plats med 8. Den genomförs om där är minst 6 deltagare.
#10: ja - det vill vara så härligt att bilda mera personliga kontakter förutom härinne.
Och klart att du (och ev andra) får se min verkstad - den är absolut inte imponerande eller lyxig men fungerar fint som hobbyverkstad.
--
Jag har plats till flera i bilen om någon har behov….

Men då anmäler jag mig också till den 21 sen får vi se om det blir givande. Då kan vi ju hålla kontakten närmare ju närmare tiden kommer.
Jag smålog när du beskriver din verkstad - skulle du se min! 
Hej igen! Har kollat lite till och det kan gå om jag tar mig till Borås och åker buss på natten för då är jag i Malmö vid kl 7. Tack inge för erbjudandet om samåkning från Hässleholm, men dit kommer tåget först vid 9.
När jag har bestämt mig för resan så anmäler jag mig till den 21:e om det fortfarande finns platser kvar.
Hälsningar
Carina (som blir Caruba när jag skriver för fort och snubblar på tangenterna).
Förresten, om någon vill dela bil med mig från Alingsås eller Göteborg så kan jag köra!

#13 - åka buss på natten låter inte klokt! - har du läst din PM?
Inge

Carina, Du kan inte komma till Växjö o åka med mig till Hässleholm?
Oj, missat brevlådan jag kollar nu Inge!
Maria, jag funderade på detta men det var tåget till Växjö som kom fram för sent när jag kollade förut

OK, jag har tyvärr hemskt trögt minne när det gäller personliga uppgifter, vem bor var… sorry. Jag tror nog att det går bättre direktvägen mellan Göteborg o Malmö.
Däremot har jag fortfarande öppet om någon skulle vilja åka till Växjö först så går ju samåka med mig till Hässleholm till Inge (det är väl OK som jag har uppfattat?) och därifrån vidare till Malmö tilsammans.
Det har löst sig för mig nu och jag övernattar i Hässleholm, och Inge och jag samåker sedan till kursen. Ska anmäla mig imorgon.

Jag har plats med en mera i bilen från Hässleholm till Malmö om det frister någon 
Avgång från Hlm 08:30 - ankomst i fin tid till kursen.
Det kommer bli SÅ KUL att träffas!