Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett16-verkstadsplats
Läst 1921 ggr
trebor
0

verkstadsplats

hej!

har hittat en sån charmig, gammal hus. det finns ingen verkstad, men källare är 135 kvm…det  går inte förstås använda hela utrymmen ,men det finns 2 rum på ca 15 och 20 kvm. ni alla som har jobbar med fusing vet säkert om det duger !!

man måste ju ha plats för verktyg, glas, skåp…etc, så darför undrar jag om det blir bra.

sen vet jag inte om det kan vara stötande för min familj, och om allt smuts kan "vandra" upp till resten av huset…

om ni har lust komma med sina kloka råd, ska jag smälta av glädje…….Flört

SusannAlg
0

Jag har min lilla glasverkstad där jag fusar i ett gammalt fd pannrum. Fungerar perfekt. Vet inte hur många kvadrat… men jag har haft kurs med 7 deltagare där… men då var det trångt… Kommer bara att ta emot max 5 i fortsättningen. Ska du vara själv så behöver du ju inte så mycket utrymme.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

53goran
0

Jag håller till i mitt kök, det är rätt så stort. Men det blir att plocka undan allt efter varje gång. Så jag tycker det låter toppen trebor. Försöker få tag på ett större föråd (gamla sopföråd) i bostadsföreningen där jag bor. Men tyvärr är det ingen omsättning av lägenheter så det verkar dröja.

Så det är att plocka undan ugnar och glas efter varje anvädning.

trebor
0

tack snälla !!!

det låter ju bra för mig…källare borde räcka !

ja, vi får se hur ska det gå..!!???

EvaRittsel
0

Vilken möjlighet. I kringutyrymmena kan man förvara sitt glas och i de två rummen får du en superbra verkstad. Glöm inte att en glasverkstad drar på sig behov av förvaring - men du har ju haft jättetur!!!!!!