Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 2577 ggr
SusannAlg
0

Stenar i glas...

Funderar på vad som händer om man försöker smälta glas och stenar… inte ädelstenar utan vanliga fina små-stenar… Någon som testat eller vet?

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Asp-design
0

de är ngt jag oxo försökt klura ut kur de skulle se ut.

Har en utlänsk oljelampa hemma som har två småstenar i sig. skulle vara kul att veta hur deblir om man fusar in de

SusannAlg
0

Undrar vad som kan hända om man testar…. Jag kanske skulle prova att göra detObestämd……. kan ju vara spännande å se vad som händer… ska bara hitta lite fina små stenar… å just nu har vi ju fått en ny omgång med snö… så det kanske inte är det enklaste att hitta…

mariatingsund
0

glas är skört material som utvidgar när det blir flytande och krymper när det kallnar, om ni har stenar så kommer glaset smälta runt dem när glaset är i udvidgad form, sen när det kyls ner, kommer spänningen at spräcka hela i tusen bitar, så jag tror nog inte på att det är lönt göra så. Men du kan  lägga upp en glasskiva och ha fullt med stenar ovanpå, sen spruta på glasklar silikon, lägg på nästa skiva, och voalá, har ni stenarna mellan glasen. Fast det går aldrig att fusa..

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

SusannAlg
0

OK, lika bra att låta bli att testa med andra ord….Flört

53goran
0

Jag har testat att borra upp ett hål och i hålet lägga en cubik zirkon i hålet. Det gick jättebra, så jag ska försöka göra ett smycke med den tekniken. För den jag gjorde var bara en testbit.

SusannAlg
0

Visa gärna foto!

53goran
0

Ska försöka leta rätt på den. När jag har hittat den lägger jag in ett foto.

53goran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då ska vi se om jag kan lägga in en bild. Det är en 10 mm cubik zirkon som jag har använt.

53goran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Titta det gick, lägger då upp mitt fat som jag gjorde i höstas. Är riktigt nöjd med fatet. Det är 30 x 30 cm

SusannAlg
0

Superläckert!!!