Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett11-utställningar
Läst 1779 ggr
brillanj
0

GLASPÄRLOR. Missa inte detta!!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

GLASPÄRLOR - en trend i alla tider, Smålands museum

31 januari - 19 april

Fantastisk utställning på smålandsmuseum i Växjö pågår just nu. För alla pärlintresserade. Handgjorda pärlor från några av världens bästa artister att beskåda. Framförallt pärlans historia etc.

GLASPÄRLOR
- en trend i alla tider -

31 januari - 19 april
Ur Smålandsposten: Det är en veritabel skattkista som gläntar på locket! Aldrig har jag sett så många och vackra glaspärlor på ett och samma ställe, formade till så variationsrika och utsökta föremål! Man blir alldeles bländad av prakten. Det här är inte folkligt och enkelt, det här är högsta status och ren och skär lyx!

För mer info se länk

http://www.smalandsmuseum.se/

Missa inte denna utställning, fantastiskt!!!

mvh Birgitta

SusannAlg
0

Jag har varit där, det var värt ett besök! Det fanns mycket fint att titta på!!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

mariatingsund
0

Det var ju synd att ni inte hälsade på mig när ni ändå var så nära. Jag har också sett utställningen och blev förbluffad av alla dessa olika områden, speciellt en pärlrad till halsband som inte var mer än 1 mm diameter pärlor med hål i mitten från antikens tid!!! Kan bekräfta att den  är himla sevärd.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

irode
0

Mannen och jag kastade oss i bilen i eftermiddags och hann precis se denna sevärda utställningen i sista timen.

Tack för tipset! - det var klart värd turen!

:) Inge