Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikettövriga-frågor
Läst 1773 ggr
cksvensson
0

Ställningar till glasföremål

Vet någon vart i Sverige jag kan beställa ställningar till glas. Både liknande detta jag infogat som bild men också för runda platta glaskonstföremål?

Tack o tack!/CK

EvaRittsel
0

Oj, sådana här fina ställningar brukar man få beställa hos en smed. Finns det några smeder här?????

tkan25
1

Vi (Fälen Design Arvidsjaur) beställer våra ställningar av en kille som bland annat kan jobba med smide. Han gör efter måttbeställning till mycket humana priser. Han har företaget Lindmarks slöjd och snickeri, Varför inte gå till vår hemsida och titta på hur våra ser ut och gå sedan vidare med en förfrågan till honom, även det företaget finns med på vår hemsida. www.konstochhantverk.nu

mariatingsund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har beställt mina hos HYBE-glas i Björkshult. Dessa kostade cirka 350-400 Kr st, så de är inte direkt billiga. Men de är fina, fast designen står jag ju själv för.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Hanna--
0

#2 tkan vad fina saker på er hemsida!

Tyckte speciellt mycket om, höst, regn och "morgondis" (var det så den hette?)

Så underbart ostrukturerat! Det sättet att arbeta har jag inte sett tidigare. Vad kul att det inte bara är de vanliga "raka" faten!

Broarp
0

mariatingsund!Vilket fint arbete du bifogade i bild.

Glad

cksvensson
0

Tack för era svar och TACK för fina bilder på resp. sida. Jättefin konst!

Med era råd ska jag nog lyckas hitta några fina ställ (eller någon som kan hjälpa mig att smida dem!)! TACK!

CK

mariatingsund
0

Tack Broarp, det var lite pill med fatet, men jag är också nöjd med det, som jag inte brukar vara i vanliga fallGenerad

Men det var äännu svårare att fota, kan du tro!

EvaRittsel
0

Härligt Maria att du är på gång igen!  Du gör så jättefina saker och jag vill nog utnämna dig till Sveriges bästa gravör! Och om du har problem att fota har jag faktiskt skrivit en artikel om hur man kan göra. Men du gör ju jättefina foton!

mariatingsund
0

Oj, vilket komplimang!!!!! Dubbelt upp!