Dekaler?
Jag köpte för länge sedan små pappersark med (Cerafloat?)färg på. Tror att jag köpte dem på Cebex och att de ska brännas i ca 800 grader. Är det någon som vet hur man ska göra med dessa dekaler, ska man lägga dem i vatten först för att få bort papperet eller ska man lägga dem mellan glasen? /Annika

Jag tror att det kanske är från Cerama du har köpt. Om det är finns en beskrivning på sida 75 i deres danska katalog som du finder här Cerama danskt katalog
:-) Inge

Efter din beskrivning tror jag att du ska blötlägga dem, ta bort pappret, lägga färgytan på glaset, som när man tapetserar typ tryck ut bubblor luft o vätska - vänta tills det blir helt torrt och bränn, ovanpå eller mellan glaslagren. 800 grader känns lite högt ändå, men jag har inte läst Inges tips än. Bäst vore att fråga inköpsstället?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Hej Du ska lägga dekalen ljumet vatten en stund sen för Du över dekalen på glaset,ta bort alla bubblor och torka lätt.Låt stå över natten ,bränn i 550gr.mvh ullamarianne

Tack för era svar!
Det är inga "motiv"-dekaler jag har utan ca 1 dm3 färgade pappersark som man får klippa till som man vill.