Artbox
Jag har blivit med artbox, det är jättekul, men jag har ett bekymmer: De bitar jag fusar blir olika rundade i hörnen. Jag kör 2 st 3 mm Bullseye-glas och när de smält ihop så mycket som jag vill att de ska så är 1 eller 2 hörn spetsigare än de andra. Kör jag längre tid så drar bitarna ihop sig alldeles för mycket och allt blir ovalt/runt. Någon som har råkat ut för samma sak och kommit på något sätt att lösa problemet? Jag kör bara en sak i taget i boxen, fyller alltså inte plattan helt.
roterar boxen i micron?
Ja, den står på sina klossar på den roterande tallriken. Ska jag prova utan rotation?

Jag har samma problem i min artbox, fast min roterar inte. Trodde att det berodde på micron.
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Jag känner igen problemet o trodde det berodde på min gamla mikrovågsugn…men vet ej hur man får rätt på det- har köpt en mindre glasugn istället nu
Ajdå! Det verkar svårt att få någon lösning på problemet. Förmodligen hjälper det alltså inte att byta mikrovågsugn. Jag får ringa till PMC där jag köpte boxen och fråga dem! Är det någon annan av er därute som redan har löst problemet (utan att köpa en glasugn…) så får ni gärna höra av er här! Tack tack!