Nybörjare
Hej!
Håller på med silverlera. Jag är sjukskriven och ska passa på att köpa en art box nu i sommar. Har länge drömt om att kunna kombinera mina silversmycken med glas, vilket då är en möjlighet…
Jag undrar var man hittar information om vad man behöver och hur man gör? Något bra sitetips eller boktips??
www.lgsmycken.webs.com
www.mittlivsomlinda.blogspot.com

Hej
sök på nätet efterinformation - du kan hitta väldigt mycket där.
jag har precis beställt en liten glasugn o säljer min mirkobrännare [samma som artbox, fast lite större) för 900 kr. om du är intresserad så finns den i malmö - du får då till den info som jag fick samt tre små fötter så lådan hålls upp en bit från glasplattan i mirkon . Den kommer från pmc.se där du kan läsa vidare om den
lycka till
hälsn
pia

Det är svårt att få ett sammanhang tycker jag… Har beställt en bok på biblioteket, kanske kan det hjälpa lite… Svårt att veta vilka verktyg som är nödvändiga och vilka man klarar sig utan…
Ska kolla upp ugnen… Är den enda skillnaden storleken? Artboxen kostar 900 drygt på folkare.se och tror egentligen storleken räcker om man bara ska göra smycken..
Får spana vidare..
www.lgsmycken.webs.com
www.mittlivsomlinda.blogspot.com

Med Bullseyeglas bränner du på 600 grader i ca 20 min i vanlig keramikugn. Hur du gör i en Artbox vet väl de som säljer den?