UGN Köpes
Hej håller nu på och tittar på ugnar och tänkte att jag kunde ju kolla här först. Har tänkt mig en mindre modell som har
ca30 -37 cm X 30-37cm i innermått.
Vill ha den till att bränna glas och silverlera i.
PMC har sådana mindre modeller för ca 8000 - ca 12000 kr.
Är det någon som tänkt göra sig av med en mindre ugn är jag intresserad

Jag är också intresserad av en sådan ugn…. i samma syfte… du har första "TJING" aipmalmo…. men finns det fler till salu…. så är jag som sagt också intresserad!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Ja man får hoppas att det är någon som tex vill köpa en större ugn och sälja sin lilla…;-)
Om du kan tänka dig att köpa en ny ugn så finns en ugn som heter IR 3030 Bordsglasugn. finns både på Edab och på Cerama vet jag :)
jag köpte den på Edab och är väldigt nöjd!
den har de kraven ni vill ha :)

Vet du vad priset ligger på för den ugnen?
Jag har sett den hemma hos en som håller på med glas och hon hade köpt den för ngt år sedan för ca 13 000 kr.
Jag vill helst komma lite lägre i pris
minnet är kort.. men tror de var 11000 eller 13000 för den på Edab.
inte helt hundra då jag köpte den så var den billigare änn de normala priset.
men maila de och kolla aktuella priset :)

jag kollade med Edab och ugnen kostade 19000 kr vilket är för mycket för mig, tyvärr.
oj men gud va de har höjt den i pris.. kollade min faktura och då låg den på 13000..

Svenska kronkursen är inte särskild bra mot importerade varor 
- hoppas det snart blir bättre!
Jo jag är superglad nu att jag köpte in ugn och allt som behövdes innan svenska kronkursen. riktigt tur hade jag
Jag köpte min ugn på nätet från Tyskland för ett par år sedan. Det fngerade väldigt bra och priset var mycket fördelaktigt. Kolla på den här hemsidan www.alforn.de

#10 eller någon annan som begriper något…
www.alforn.de säljer keramikugnar. De skriver över huvud taget ingenting om att ugnarna kan användas till glasfusing.
Men OM de kan användas till glasfusing låter det som om de är väldigt prisvärda!
Det går alldeles utmärkt att använda en keramikugn för glasfusing också. Dessutom kan man ju göra egna formar i stengodslera att slumpa i, om man skulle vilja det. / Inger

Jag funderar på att sälja min PMC 1100 (se PMC's hemsida, det är ugnen högst upp) eftersom jag vill ha en större.
Ugnen är köpt i oktober 2008, dvs där är massor av garanti kvar.
Jag har kört den ca 30 gånger och är mycket nöjd! Gillar särskilt det lilla fönstret i dörren som gör att man kan se när glaset smälter
.
Pris för ugnen är 10.000, den finns strax utanför Malmö. Nypris idag enligt PMC's hemsida är 12.850. www.pmc.se