Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett05-glasgravyr
Läst 2019 ggr
josa
0

gravyrpenna

Hej!

Jag håller på lite med glasgravyr. Jag har en gravyrpenna som går via tryckluft, inköpt i USA. Var kan jag få tag på i liknade? Jag vill alltså ha ett proffsverktyg.

manga
0

Jag rekommenderar Proxxon eller tandläkarborr.

EvaRittsel
0

Tandläkarborr är OK om man inte ska göra hål för de flesta borrar har tjockare skaft än borrtopp och då spricker glaset, när man gör hål. Men ni jobbar ju på ytanHemlis

josa
0

Hej!

Tack för svaren. Jag är i strort sett nöjd med min lilla gravyrpenna, den är liten, lätt, inga vibrationer och har dessutom vatten. Så jag slipper dammet och stiften håller längre.

Men den verkar inte riktigt orka med, det har alltså blivit något med den. Därför söker jag nu någon ny gravyrpenna, ett proffsverktyg. Jag har nog letat men vet inte var jag kan köpa något liknande. Var får man tag i tandläkarborrar?

EvaRittsel
0

Gör som jag - ett avtal med din tandläkare. Min slänger ju annars alla borrar efter varje patient. Nu tvättar hon dem (steriliserar dem) och ger mig en ask då och då!

mariatingsund
0

Här får du två adresser:

kavo scandinavia ab , optimusvägen 12b, 08-590 047 00 eller essemce, emmaboda Lindås, 0471-18680

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo