Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1401 ggr
Liassmycken
0

"Memorys" - fusade minnen i memoryformat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett till ;)

AMANDA
0

Imponerande arbetet! Jag tycker mycket om dina föremalen!

Amanda

kapsyl
0

Oj vad fina! Mycket läckert. Hur har du gjort för att få bilderna i glaset? Har du tryckt dem på någon form av dekalpapper först? Nyfiken!

/Petra

Liassmycken
0

Åh tack för de fina orden! Jag har helt enkelt screentryckt med färg som tål keramik och glasbränning. /Lia

EvaRittsel
0

Häftigt. Jag älskar olika nya tekniker som jag inte behärskar. Och det blir jättefint! Ditt fat är helt fantastiskt! Jag formligen älskar det.

Gick en kortkurs i våras om screentryck på Cebex i Stockholm och gjorde då lite tester utanför programmet. Så det funkar jättebra. Men blandar du din färg själv eller köper du färdigt från någon tilllverkare? I så fall vem? Och till vilket pris? Jag blandar Ceramas cerrafloatfärger med glykol och det blir OK. Inte som dina bilder! Men hyfsat…Cool Mja, kanske inte alls bra - men kul.Skrattande

mariatingsund
0

Det skulle vara kul att gå på screentryck kurs, jag kan grunderna, men jag vet inte hur man omvandlar fotografier till ändamålet. När jag var liten, täppte vi hålen på ett nät med vax och där hålen inte var täckta, gick färgen genom när man pressade en "kavel". Men det fungerar ju inte på en sådan avancerad bild. Finns det gratis beskrivning någonstans?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Liassmycken
0

Svar på Evas fråga: Till att börja med, tack för komplimangen!
Jag har köpt mina färger från en lokal leverantör i Tomelilla som jag nu ej minns namnet på men som jag för egen del ändå måste kolla upp, så jag hör av mig igen om det. Va konstigt att det inte gick bra med Ceramas färger, det borde det ju.

En fråga: Visst kan man bränna bullseye hos dig? Om jag fyller en hel ugn vill säga med tanke på att du själv inte arbetar med bullseye. Har jag för mig i alla fall?

/Lia

EvaRittsel
0

Det blir bra med Caramas färger men ditt Memorys ser helfräckt ut. Och jag kan inte det där med att pensla på UV-lack ordentligt. Ska lära mig.

#6 I din mailbox här har jag svarat på frågor om bränning.

mariatingsund
0

Lia, vill du inte dela med dig hur man omvandlar foto till screen?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Franco
0

först o främst.. Det e jätte fint!

vad använder man för screen till foton och om du har några tips så skulle det uppskattas väldigt mycket =)

// Sara

ninnamandin
0

Beskrivningar för att göra screentryck med uvlampa finns på nätet: http://www.atlasmuren.se/guide-screentryck.php

Snyggt fat!  Det krävs naturligtvis en massa arbete och experimenterande för att få ett sådant fint resultat!