Transfers/dekaler
Hej. Jag funderar på att köpa utrustning för att kunna göra A3 transfers i 4-färg (se Cerama). Kostar skjortan. Undrar därför om det är fler som är intresserade av att använda transfers till både glas och keramik. Billigare och snabbare än Cerama.
Idag använder jag A4 SV som blir sepiatonat i bränningen. Bra som underlag för glasmålning. Har inte lagt in så mycket av det på hemsidan www.glashuset.se men det kommer.
A4 SV säljer jag för 50:- styck ink moms. Skicka bara ett mejl med din bild (bäst grafiskt) så printar jag ut den och skickar med post. Jag finns på Gotland om det är någon som är intresserad av en helgkurs i att göra SV-transfers och vad man kan använda dem till.
Höstliga men varma hälsningar
Anki Bäckström
Hej!
Jag är intresserad! Min dotter som bor i Grekland är fotograf och jag har länge funderat på hur jag skulle kunna göra något i glas med hennes bilder. Jag skulle gärna gå på en kurs för, men det beror naturligtvis på tidpunkt och kostnad. Har du någon mer information om det?
Skicka mig gärna ett mail med uppgifter om hur underlaget för den svartvita A4 transfern ska vara - storlek, upplösning etc.
Mvh / Inger

Jag blir nog också intresserad i framtiden, nu hinner jag inte experimentera mycket, men det blir nog lugnt i januari.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag kommer också att kunna tänka mig att beställa detta i framtiden, men nu har jag fullt upp med att göra annat.
Om du kommer att köpa in en apparat blir det färg också då?
Ursäkta min ouppmärksamhet, du skrev ju att du funderade på färgskrivaren!
Hej Anki, jag är intresserad av helgkurs det låter riktigt kul med fototryck till glas, ev min syster också men inte just nu. Hör av dig till mig om du planerar en under våren sommarn 2010. Vi är också intresserade av att veta om det finns några tekniska specifikationer på fotona. Ska de vara i ett visst format ( jpg,gif ? ) etc . Mvh Annika