Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett12-tips-och-tricks
Läst 3880 ggr
[karamell]
0

Silver ringar

Hejsan!! Jag undrar om någon har ett bra tips om var man kan köpa "ringhållare" i silver. Vill ha med platta så man kan limma på en glasplatta. Bra tips någon??

tkan25
0

Hejsan!

Jag beställer alla smyckesdelar från Continenta, ett bra företag med snabba leveranser.

http://www.continenta.com/

Hälsningar Karin

glasklart
0

Jag beställer också hos Continenta, som är grossist och man måste handla för 800:-, tror jag det är…annars så har www.slojddetaljer.se  också likadana ringstommar Glad

EvaRittsel
0

Continenta är bra för oss som har företag. Man måste handla för 800 kr plus moms och de har massor av annat också i sin grossistlokal på Luntmakargatan i Stockholm. Går ni dit - ha med ett välfyllt kontokort!!!!! Slöjddetaler är ngt dyrare men har andra roliga saker att göra smycken med. Båda är superbra med leverenser!

mamma-mu
0

Jag har köpt silverpläterade ringstommar och dom fungerar inte. Plattan som är fäst vid ringen lossnar, enl. Continenta beror det på att det är svårt att löda olika material. Av 18 färdiga ringar som jag testade var det bara 2 st som satt fast och då använde jag inte särskilt stor kraft när jag lossade stenen.

[karamell]
0

Ja, jag har haft samma problem med de silverpläterade ringstommarna och därför letar jag nu efter några i rent silver, men det verkar vara lite svårt att få tag på!! Continenta har dom inte vad jag har sett, men jag har kanske kikat lite slarvigt!!

Noah
0

Jag har köpt silverringar hos Continenta, och de har fungerat utmärkt.

De ligger under kategorin fingerringar och sedan under
äkta silver 925.

Hoppas du hittar dem!

Noah

HannaBroberg
0

Jag har köpt broschnålar på Konrad Walström på Söder i Stockholm. Det syns inte på hemsidan om de har ringar, men de har en väldig massa bra grejer. http://www.konradw.se/

Hanna

Ann-Charlotte
0

Jag har handlat ringar i 925-silver både från Slöjddetaljer (www.slojddetaljer) och från Sargenta (info@sargenta.se). Slöjddetaljer har lite snyggare ringar i ett par olika modeller, men tyvärr är dom ganska dyra. Sargenta har lite enklare ringar med rund eller oval fästplatta som är billigare ju fler man köper.

mariatingsund
0

Sist jag beställde från Continenta har de skickat silver som såg bedrövliga ut. Jämfört med för två år sedan har de slarvat med tillverkningen, och det ser ut som billighetsvaror och inte som silver. De menar också att det är bra att göra sådana affärer då man spottar ut dålig kvalitet bara det är snabbt. Dessutom tre fjärdedelar beställda varor kom inte alls. Jag håller inte med dem. Om jag lägger ner en massa tid på glaset då vill jag att silvret ser också elegant ut. Så jag kan inte lämna bra kritik. Och om jag beställer detaljer till läderband t.ex, då kan jag inte nöja mig med att bara ena sorten kommer, även om det kommer snabbt, eftersom utan den andra sorten är det ju oanvändbart. Alltså, jag letar efter andra leverantörer.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Ann-Charlotte
0

Maria,

I så fall kan jag verkligen rekommendera Sargenta! Jag har alltid fått snabb och bra service och fina produkter. En enda gång har jag fått fel storlek på en produkt jag beställde, men fick den utbytt på ett par dagar och dessutom ersättning för portot!

Man måste maila eller ringa och beställa deras katalog, för dom har ingen hemsida eller webbshop, men katalogen är bra och dom skickar automatiskt ut nya versioner.

/Ann-Charlotte

mariatingsund
0

Tack Ann-Charlotte, nu har jag beställt deras katalog.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

53goran
0

Låter intressant med Sargenta, vad har dom för telefonnummer. Har tidigare köpt hos continenta och dom var inte bra.

Ann-Charlotte
0

Sargenta AB når man på tel 040-12 65 50 eller info@sargenta.se

KarinHj
0

Tack för tipset om Sargenta !!