Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 2002 ggr
minx
0

Fusade knappar

Jag vill göra fusade knappar eftersom jag syr mycket och gärna vill kombinera de två intresserna.

Är det såpass enkelt att man bara köper en tunn diamantborr och borrar knapphålen eller har någon annan ett tips på hur man gör knappar av glas?

mariatingsund
0

Du blir nog gråhårig om du vill borra hål i glasknappar med gravyrstift. Jag föreslår att du fusar upponer och har en remsa tjock separatorpapper och en remsa glas, då får du en mjuk ögla istället.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Hubert
0

Hmmm, Maria jag fattar inte hur du menar..

minx
0

Jag är nog åxå för dum för den beskrivningen  men om du orkar visa med en bild hade jag blivit evigt tacksam :)

Bara tanken på att kunna fusa knappar gör mig glad :) jag älskar att sy väskor tänk ett sånt lyft med en fusad knapp istället för en plastknapp :P

mariatingsund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, det finns ju knappar med hål och så finns knappar med öglor på baksidan. Bara göra som de ser ut. Försökt med en skiss

minx
0

Tusen tack nu fattar jag :) Men är det bara jag som har problem med att baksidan blir räfflig av fiberpappret under bränning? Så då kommer ju framsidan på knappen inte bli blank.

Jag är nybörjare :P

Men man kanske kan bränna de med fiberpappret i botten istället??

Hubert
0

Tack Maria nu fårstår jag. Ja minx, det tror jag ska bli ok, frågan om man kan köra knapparna i en glansningsbränning och få dom blankare i alla fall.

Meta
0

Dum fråga - vad är glansningsbränning???

Meta
0

Dum fråga - vad är glansningsbränning???

mariatingsund
0

#6, jODÅ, EVENTUELLT BLIR FORMEN LITE VANSKLIG  upponervänt. #8 Värmepolering, med gasol eller i ugn, du kan du värma om ytan och få den blank och fin igen.