Kataloger?
Finns det någon leverantör som har papperskataloger? Lite jobbigt ligga i sängen och läsa pdf-filer :) Känns i ögonen också, när jag suttit framför datorn för länge. Mamma ser ut som e rödögd drake säger lille sonen.
Skulle vilja ha bilder på glas , för både gravering och tiffanyteknik , gravyrstift , kopparfolie mm mm. Mycket lättare planera inköp när ma vet ungefärliga priser oxo. närmaste butik jag hittat ligger sex mil bort, och allt står på finska dessutom, så den prislista jag fick därifrån måste jag få översatt…
brittinger

Det är jättedålig med papperskatalog och bilder på glas, speciellt om du vill ha kristall. Det bästa man kan få är ett reklamblad från Duka, men det är för dyrt glas förstås. De grossisterna som säljer kristallglas, som t.ex. schott , vill inte ha småkunder, jag har skällt ut ett antal, för det är faktiskt för jävligt att man inte ens kan bli kund om man vill ha "bara" 50 whiskyglas. Så det är bara att gå i lågprisvaruhus och försöka fynda ibland bättre kvalitet. Men klart, det är ingen lösning. Du kanske kan hålla kontakt med mig, om vi båda vill ha samma sorters glas, då kanske man kan bli kund med 100 whiskyglas?
Orrefors och andra glasbruk bryr sig inte heller om de små, det är knappt några glasbruk kvar. Så. Men diamantstift kan du se och beställa papperskatalog på Forshaga dentaldepå, och också på Essemce, bara ring och be om det. Edab och de andra stora företag har också papperskataloger, men det är värre mesd Tiffany glas och folier, eftersom de syns inte så bra på bild, så anstränger man sig inte heller. Ett sätt att få tag på grossister att gå på en fackmässa, t.ex. Formex, där kan man träffa några importörer som även säljer mindre antal. Men de brukar hålla sig också till en försäljningsrutin där de INTE har papperskataloger. 
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Ohh, # 1 Mariatingsund, var i helsike hittar hittar man folie och andra grejer till tiffany…. Kan du tipsa om någon grossist?
har letat utan framgång…

#1 Cebex har katalog, Ceramas återförsäljare likaså. Passa på - inna de tar slut. Du hittar dem i vårt länkregister!

Jürgen Benthien, en svensktalande tysk bosatt i sverige säljer tiffany grejer, även fusing-grejer, direkt från tyskland. hans telefonnummer är 070-66 33 582
Wunderbar, danke schön!
Himmel vilken koll du har…
Hittade en norsk sida här under länkar, Glass Forum www.mamut.no/glassforum. de har en del till tiffany.
Ska läramig mer om gravering så håller jag kontakt med dig Maria, kanske vi kan köpa ihop oss ibland. Djupgravyr är ngt som jag verkligen skulle vilja kunna tex, försöker hitta ngn bok som säger nå´t om det, bästa beskrivningen hittils är din förklaring till den vackra skålen med simmerskan på, här på siten.
Brittinger

Tja, det ska vi väl hjälpa åt, jag har ju börjat skriva en liten handbok, men jag vet inte när det kan tänkas bli färdig, för jag hinner inte ikapp mig. Snart är det kulturnatt i Växjhö (med utställning, sen ska tavlor göras till Tysklands utställningen, sedan sommarutställningen i Huseby, med vikt på Linné, sen Ronneby utställningen, och så ska jag göra lite betalarbete oxå, man kan ju inte tacka nej?

Ska du till Ronneby? Mi gamala uppväxtstad. När???? Kan vi inte slå oss ihop. Jag har skrivit en massa böcvker under åren lopp och vill göra en i fusing. Du gör gravyrboken och jag fusingboken. Om du vill ha hjälp…

ja tack… Jag säger ALDRIG nej till hjälp
Vi kanske kan korrekturläsa varandras böcker, då kommer fram kanske alla oklara beskrivningar som kan bättras på innan det går i tryck. Dessutom vore kul om du hörde av dig när DU ska till Ronnebyhållet, för då kunde jag hänga med, så jag hittar dit. Jag ska kolla in Mor Oliviagården innan utställningen börjar, så jag vet vad jag ska ta med. Då kunde du se den aktuella utställningen där, och guida mitt lilla mig? 

Ja, jag kan Mycket om Mor Oliviagården. Det är ett bra ställe. Om det inte är i Kvarnen. Kan berätta mera om detta.