Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett13-köpes-säljes
Läst 2249 ggr
mamma-mu
0

Tips på ugn

Jag tänker skaffa en ny (eller begagnad) större ugn för fusing, innermått ca 30*30. Är det någon som har tips på prisvärd ugn, jag kan tänka mig att köpa från Warm-glass om det blir billigare. Tacksam för alla tips och synpunkter.

[kissidor]
0

tja jag köpte ju den här från warm-glass i december och är så nöjd så: http://www.warm-glass.co.uk/Shop/ProductDetails.aspx?ProductId=803 tycker det är en mycket prisvärd storlek - även om man ibland suktar på en som skulle ta samma mått fast kvadratiskt Tungan ute. men jag tyckte det skilde såpass mycket i pris upp till firebox 14 som gör det.

men man bör veta att frakten gick på £90. när jag köpte den så var det ett slags adventskalendererbjudande med £75 i rabatt så man kan ju säga att det i stort sett tog hand om frakten om man vill se det så. att priserna som visas på sidan är före 17,5% moms vet du kanske redan. köper du en sån ugn får du ju för all framtid 5% rabatt på det mesta hos warm-glass, det är ju en liten bonus med det.

att tänka på är ju förstås att den har uk-plugg vilket du måste göra nåt åt. antingen få den bytt vilket du nog med lätthet gör själv men jag skulle nog med tanke på försäkringar och garanti föredra att en elektriker gjorde det. eller som jag gjorde för att jag var otålig men jag tror jag behåller det så för det funkar utmärkt - jag köpte en jordad adapter från uk till eu-plugg. lite svårt att hitta en jordad som gick åt det hållet här i sverige bara, jag fick ta en sån där multiuniversalgrej för ca 350 pix, så den kostnaden får man lägga på också då när man räknar på det.