Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett13-köpes-säljes
Läst 3731 ggr
mariatingsund
0

söker speciell upphängning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft några fina blad från förr, men de är slut och nu letar jag febrigt efter likadana. Två blad med en paralell remsa emellan som man viker och man kan limma på båda sidorna. Detta var för mig suveränt eftersom den limmade ytan syns då inte på andra sidan, jag använde dem på klarglas ju. Bifogar en bild som kanske hjälper fast bilden är inte det bästa. Någon som vet om sådana (eller motsvarande) går att få tag på?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Mmadeit
0

vet ingen svensk site men firemountain gems har går säkert  att hitta om man söker på tex fold over bails etc.

[http://www.firemountaingems.com/details.asp?PN=H202273FN](fästena hos FMG)

ann-t
0

Hej

www.continenta.com

Hållare Löv 8648

kan det vara det du letar efter.

hälsningar

Annette

mariatingsund
0

Där var det. Men jag vill ju inte handla för 800 Kr om jag vill köpa några smålöv för kanske 20 Kr. Inte just nu iaf. Är det inte någon som vill beställa något där just nu och skulle lägga till dessa o posta sen till mig? (Får jag fråga det?)

Mmadeit
0

kan vara värt att ställa frågan på smyckestillverkning i fokus finns säkert någon dä som har några av dessa liggande som kan tänka sig sälja

Mmadeit
0

skall enligt uppgift finnas hos frupärla dock ligger hennes webhotell nere just nu så shopen funkar ej

Mmadeit
0

under smyckesdelar hos pärldesign finns dem både under silverfärgade och guldfärgade 15 st för 20 kr sen tillkommer ju frakten oxå.

mariatingsund
0

Tack så mycket, men om jag inte misstar mig helt, så har jag inte betalat mer än det för 100 st tidigare. Det är klart jag räknar med prishöjning men definitivt inte så mycket. De är  supertunna i masstillverkning, inte för att jag är snål, men jag kan inte räkna 2 Kr extra för varje 10-Kr-s smågrej.

SusannAlg
0

Jag brukar beställa från Continenta…. men behöver inte så mycket just nu….. men drar mina fusing-grupper igång ordentligt så kommer jag säkert behöva köpa lite hängen o dyl. Kanske det är nån mer som behöver något?

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

mariatingsund
0

Det vore ju jättesnällt att ställa upp såhär, tusen tack. Man kommer snart upp till 800 Kr, jag vet, men jag har fullt i mina gömmor med hängen och tillbehör, och jag vägrar hamstra på mig mer. Först måste man sälja lite också, och det är ju lite stillestånd nu.

[kissidor]
0

maria har du hittat löven på nåt lämpligare ställe än? för jag råkade snubbla över dom på e-bay uk när jag letade efter nåt annat: http://cgi.ebay.co.uk/250-SP-Leaf-Bails-Jewellery-Findings-Wholesale_W0QQitemZ270525132415QQcmdZViewItemQQptZUK_Crafts_JewelleryMaking_GL?hash=item3efc8dee7f

finns i ett flertal andra finishar också. du kanske gärna hade tänkt dig att handla inrikes, men att handla från england är ju normalt sett ingen särskild skillnad!

mariatingsund
0

Nä, förutom att det är väldigt dyrt, det är bara 5 st för det priset.

irode
0

Maria, du var för snabb - där är 250 stycken i varje paket och 5 paket till salu i auktionen ;-)

Längra ner i texten står att man kan få andra material och paketstorlekar.

Så det priset är väl ganske ok?

:-) Inge

mariatingsund
0

jaha, då var jag nog för snabb. Men då får jag väl sitta här o sälja sådana själv. ;-) om jag får så många. Men det stod inte hur stora bladen var väl, det finns olika storlekar, så det kanske passar inte alls.

Mmadeit
0
mariatingsund
0

jag är verkligen seg idag :-(

Mmadeit
0

lite sugen på sådana fästen jag med. fusar lite hängen och tycker inte det blir särskillt snyggt när man gör kanal i själva hänget med den tjockare fibern men gillar inte heller att klistra på bakstychen (typ de hjärtformade. sen jag såg din bild har jag gillat tanken på dessa fästen mer å mer så pm:a mig om du råkar köpa på dig mer än du behöver och vill sälja av ett gäng…

[kissidor]
0

ja oj maria nu måste du nog ha varit ganska negativt inställd redan från början tror jag när hjärnan spelar dig såna spratt :) inte hundan hade jag väl nämnt dom om det hade varit det priset heller :))) !

hursomhelst, jag visste inte hur många du ville ha heller men av dom andra finisharna fanns det 100-pack också för £3.50. det är ju möjligt att du kan köpa detta i sp också om du mailar och frågar.

men jag tycker nog att såväl genomgående kanal som vanligt limmat bakstycke passar bäst båda i varsina fall beroende på form och allmän stil på hänget - men denna upphängningen ser verkligen jättefin ut på det vackra prismat du visar, och jag kan också tänka mig ett gäng såna här löv.

till det priset tycker inte jag ett 100-pack är nåt att knussla om så jag tänker mig nog ett par andra finishar också om du är intresserad av en del av det mmadeit? men dina prismor maria bärs ju inte som smycken och utsätts för det slitaget så jag undrar jag hur bra pläteringarna håller om man använder löven till halssmycken? man kanske inte ska köpa alla sorterna på en gång :)

mariatingsund
0

Inte negativ, inte alls :-)  bara trött, jag var hos en kompis och jobbade i hennes proppfulla dator med hennes sega mus till nästan 12 på natten, sen köra hem, och hunden väcker mig på morgonen, så jag sov inte tillräckligt helt enkelt. Men när det gäller att handla från e-bay batydde en hel timmes extra jobb med att skapa konto mm, och jag behövde ange mitt visa-nummer tre gånger, jag gillar inte riktigt sånt, det måste jag medge. Nu får jag hem 250 Kr hängen, och självklart kan ni vända er till mig om ni vill ha några stycken :-)

[kissidor]
0

ja första gången man ska skapa konton och ha sig är det ju jokkigt, men nu när du väl har det så kommer du säkerligen att ha nytta av paypal fler gånger och så småningom tycka att det är jättesmidigt, och e-bay kan man också ha nytta av. var försiktig bara så du inte låter dig luras av nåt "spoof-mail".

det är väl inte allt som är en bra idé att köpa på amerikanska e-bay, men på engelska e-bay finns det också rätt så mycket - utan att det tillkommer horribla fraktkostnader och införselavgifter.

hur många löv blir du helst av med då?

mariatingsund
0

Jag kan ju behålla 100 st, det räcker rätt långt för mig, så 150 st är lediga än så länge, Mmadeit hade också önskat några, få se om ni kommer överens om att dela? Det är 42 öre st det blev "översatt" till SEK.

[kissidor]
0

tja vad sägs om 75 var då mmadeit - inte så mycket att knussla om till det priset väl ;) ? om det nu inte är fler som vill ha dvs, för jag kan inte säga att jag behöver 75 st för min omedelbara överlevnads skull :)

maria du kan väl hojta till när du fått dom och sett hur mycket porto som behövs.

Mmadeit
0

japp hade tänkt mig "runt ett 50 tal" så plus minus 25 ;-) är väll sisådär lagom med 75 då :-)

mariatingsund
0

OK, jag hör av mig när de har kommit.

mariatingsund
0

Idag har löven kommit. Vem är intresserad? Måste inte ta 75, om du ska ha 50, och 42 öre per st plus portot som blir väl 12 Kr. Maila adressen till maria at glasdeco.se.

Mmadeit
0
[kissidor]
0

jag ska också maila

och maria - du räknar inte, du väger - eller hur Flört? jag lovar att jag inte kommer att kontrollräkna och bli hysterisk om det fattas ett par stycken Skrattande

mariatingsund
0

OK, tre av er har mailat, så  nu har jag delat upp rättvist och har inga mer till salu just nu. Det kanske går att göra likadant senare också.

Och jo, jag har räknat. Skrattande