Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 2113 ggr
boddan1
0

Spegelglas

En fråga om spegelglas

Jag har ritat en blomma med multipen på fönsterglas.I mitten har jag lagt dicroicglas. Vad skulle hända om jag lade spegelglas i kronbladen. Blanda olika sorters glas ska man ju inte göra men det skulle vara ett bra sätt att göra en spegel. Det skuule vara intressant att få veta vad som händer.

Boddan

AleZK
0

Om jag föstår det rätt så frågar du om att fusa med spegelglas.

Den beläggning av, vanligast, aluminium som finns på spegelglas kommer att förstöras vid en bränning. Redan vid 500-600C så finns inte längre spegeln kvar. Om man nu vill göra en spegel får man först fusa och lbelägga för att få spegel eller kallimma något fusat på en spegel. Sedan har vi det med COE för spegelgals och "normala" fusingglas för att inte få spänning……

SusannAlg
0

Jag testade att fusa med spegelglas…. å beläggningen blev bara en brunfärgad matt yta….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

rittsel
0

Spegelglas kan oftast fusas med floatglas. Inte Bullesye. Och beläggningen bak brinner och om man inte har ngt under - dvs floatglas - skavs det bort som är under. Färgen på glaset - tidigare spegel - kan bli gyllengul till mörkbrun beroende på vad man har för beläggning. Gör lite tester! Men tro inte at du kan spegla dig i dem efteråt.