febr.månads tema vinter/is/snö
Då kan vi lika gärna fortsätta med månadens tema. Jag kommer ut först med en glasskulptur
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

härliga isiga alster alla
!
men hörni - kan ni inte i allmänintressets namn lägga till några få ord iaf om hur era verk är gjorda?

Oi, den var vakker, eva!
http://epla.no/shops/sarasbutikk/
https://www.facebook.com/SarasButikk

Tack Sara 

Jag håller med Sara, urtjusigt, den finaste jag sett
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Oj, Tack! Vad glad jag blir!

Håller också med, vilken fantastiskt underbart vacker is-blomma !

Tack 
ja verkligen
!
och nu är det mars - vad ska ni hitta på för tema för visningen av era vackra alster då då
? vem vet, en dag kanske det kommer nåt tema som man har nåt som passar in på, nåt som man är nöjd med kanske till och med 
och återigen - i allmänintresset skulle jag verkligen vilja se en kort text som beskriver nånting om hur och av vad alstret är gjort iaf. jag vet inte om ni låter bli för att ni tycker att det måste man väl fatta själv när man ser det hur det är gjort, eller om ni tror att ni ska bli kopierade? jag tror ni misstar er i båda fallen 
Hej! På den här sajten får vi ju massvis med bra tips som alla frikostigt delar med sig av och det kanske är av mindre intresse att exakt berätta hur varje föremål är gjort. Tanken är väl att man ska få många redskap att själv experimentera med!
Mvh.N.Mandin
nu missförstod du mig tyvärr fullständigt ninnamandin - du tolkade min avsikt som precis det jag försökte uttrycka tydligt att det inte alls gällde. dvs inte alls "exakt hur varje föremål är gjort" i avsikt att kopiera det - utan bara vilken övergripande teknik och material. ungefär som den korta text man ser vid en bild i en bok eller vid ett föremål i ett galleri. jag tycker det skulle ge en ytterligare dimension av intresse till föremålet som visas - vi nybörjare skulle kunna tänka "wow, kan man göra något sådant med den här tekniken - nu blir jag ännu mer intresserad av att fortsätta att lära och experimentera och utvecklas inom detta" eller kanske "wow, kan man göra något sådant med den tekniken som jag inte ens har provat - man kanske borde ta reda på lite mer om den tekniken och eventuellt hitta ett tillfälle att prova på den"
Håller med Kissidor, själv är jag extrem ny när det gäller glashantering men oj så HUNGRIG jag är på mer kunskap vilka tekniker finns det VAD KAN man göra med glas så för mig skulle det vara ovärderligt att veta om era underbara alster är fusade, gjutna, formade i öppen låga osv inte för att försöka kopiera utan bara FÖRSTÅ vilka tekniker som finns.
Stora drömmen för mig är att ha råd att köpa ett litet hemkit för lampwork efter att ha fått prova 3 pärlor på kreativa mässan och fusat en del i microburk VET ju att det bara är små potatis finns en hel underbar värld att upptäcka :-)

Håller med om att man får ut mer av temat om man verkligen beskriver vilken teknik man använt sig av t ex Fusat och slumpat, tackfusat, blockgjutet, förlorad form etc Det räcker. Nu stannar vi här. För det är dags för MARS-temat!
. Bidrar själv med en lite kylig ring