Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett09-gallerier
Läst 1506 ggr
LenaR
0

Vernissage

Tittade lite efter vernissager och hittade en med glasskulpturer av Anna Forsling på The Glassery. Glasskulpturer tycker jag är fascinerande, det är som skulpturer i ljus, så dit ska jag försöka ta mig! Ragvaldsgatan ska man hitta till, men utställningen pågår till 4:de maj, så då man har ju lite tid på sig att leta sig fram :)

Någon som har fler tips om var man kan se glasskulptur, eller någon som har en favoritkonstnär att tipsa om?

mvh Lena

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

EvaRittsel
0

Tack för ditt galleritips!

Eva

Anita
0

Givetvis bör man också åka till Waldermarsudde och se Bertil Valliens  glaskonst efter en härlig promenad.

Anita

Anders1
0

Hej Allihop

Just nu har jag en vernissage i Nyttokonst i Uddevalla 8 April tills 26 April  Ni är välkommna att se mina alster

glas hälsningar

Anders

EvaRittsel
0

Snälla. Kan du inte lägga ut lite bilder på detta så vi som inte kan komma - kan njuta ändå?

Anders1
0

http://community.webshots.com/album/549223236ktDYgg

Hej alla!

Här är adressen för er som inte kan komma och titta på mina alster.Hoppas ni får glädje av detta. Om ni har några frågor eller vill ha mer information om vad jag gör, kontakta mig på aantadesigns@tele2.se .

glas hälsningar

Anders

EvaRittsel
0

Jättefina saker! Har du gjort formen själv till Lakritskonfekt runt fat? Härligt om ni alla vill tipsa om nya utställningar - era egna och andras!

maritta
0

Hej

Jag blev medlem idag…. Mycket intressant att läsa här! Har suttit och "bläddrat" fram och tillbaka i ett par timmar nu..

Jag har en egen liten glasateljé i Linköping, där jag har en permanent utställning på mina alster i blyinfattat konstglas.

Välkommen att besöka mig på Aurora Konstglas, Tornbycity, Tornbyvägen 3 i Linköping. Jag finns säkrast på plats torsdagar och lördagar.

mariatingsund
0

Här har ni en edress, hon är min absoluta favorit

http://www.arvikakonsthantverk.nu/Glas/IngalenaKlenell.htm

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

EvaRittsel
0

# 8 Tack Maria för tipset. Hon finns nu i vårt länkarkiv. Under glassajeter. Gå dit ni andra! http://www.arvikakonsthantverk.nu/Glas/IngalenaKlenell.htm

EvaRittsel
0

Vilka helt underbaaaaaaaara saker hon gör!!!!!

mariatingsund
0

och så har vi Teresa Holmberg. Jag tror hon har com-adress

www.teresaholmberg.com. Om det inte funkar, leta upp henne efter namn. Hon har gjutit bl.a. ett enormt kors till en kyrka i Tyskland (Varför svenska kyrkor inte vill ha glas, begriper jag mig inte) Hennes kors är något sååååå fantastiskt!!!

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

precis
0

för något år sen var jag i tallinn och gick runt på ett par gallerier med moderna glasskulpturer. Alltså inte bara samma gamla vanliga traditionsenliga saker, utan nytt o fräscht, mycket inspirerande. Tyvärr har jag nog kastat lappar och kort med adresserna, det kanske finns nåt på nätet nånstans om man vill forska ;)