Glasnuggets, hjälp!!
Är det någon här inne som kan hjälpa mig hitta glasnuggets/bubblor/stenar…dessa har många namn =)
De jag söker är "nuggets" 25 mm i diametern och ca 3 - 4 mm höga…i klar glas.
Jag använder dessa i mitt arbete och min åf har slutat att köpa in dessa =(
Om ni tittar på länken så får ni en bra bild av hur jag menar. Det enklaste är dock att försöka hitta sådana i Sverige då det är bråskande för mig =)
Jag hoppas så innerligt att någon här kan hjälpa mig =)
om du skulle råka bo i sthlm så brukar det finns i en butik ute på värmdö som heter Brisak bland ljus lyktor och annnat krimskrams som doftoljor och dekor sten brukar finnas ett par olika färger iallafall och inte så dyrt.
Tyvärr bor jag inte i Stlm =( Men tack iaf =)
vilka mängder är det du skulle behöva?

Hos CeramaSyd/Cebex finns S96 Pebbles som kanske går att använda. De är ju gjort för glasgjutning och är kanske dyrara än du hade tänkt ;-)
Om det enbart är för dekoration kanske Ikea eller något trädgårdscenter kan ha några.
Om du skriver lite om vart i Sverige du bor, mängd och vad du skal ha dem för, vill det vara mycket lättare att hjälpa dig med rätt svar :-)
Lycka till med ditt sökande
:-) Inge
Å vad snälla ni är som vill hjälpa mig. JAg bor i Jönköping och drömmen vore ju att få någon att tillverka ett hundratal av dessa "bubblor" åt mig =)
Om ni kikar in på min hemsida livdesign.se så förstår ni vad jag använder dom till =)
Dom jag använder nu är inte helt runda, och om jag lyckades få tag på helrunda så vore det allra bäst =)
Malin

Jag antar att du vill ha dem helt släta på undersidan?
Det är ju inte svårt att fusa den sortens "bluppar", men med min nuvarande ungshylla kan jag inte lova att de blir helt släta på undersidan. Jag har beställt en ny hylla som kan ge slätare resultat, men den sitter nog fast bakom ett askmoln just nu…

Kolla in denna artikeln…. kanske kunde vara ett alternativ till dina glasnuggets…
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
jag har lyckats få dem helt släta på undersidan vid micro fusing men inte 100% transparenta utan antar att de måste poleras eller nått oxå DVS inget jag skulle klara av men har heller ingen ugn utan bara micro burk = jäääääääte dyra pluppar ;-)
Jag har funderat på recin…men det va inget för mig…tyvärr =)
Just nu håller jag på att leta upp en glashytta här i Småland som jag kanske kunde få hjälp av…ska göra ett spontant besök i en på torsdag och hoppas på det bästa=)

Om du är i Småland, varför inte besöka Essemce? Det företaget sörjer hela glasriket med material och maskiner.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Tack! JAg har mailat och frågat om dom på något sätt kan hjälpa mig =)