socker i glas ????
Har hört att man kan göra luftbubblor i fat och smycken av socker, stämmer det ? Det var en besökare i min atelje som hade sett en annan göra smycken där hon använde socker. Jag blev givetvis nyfiken man har inte provat själv.

Potatisskal är en gammal beprövad metod annars..
Jag provade bakpulver som jag hört ska ge blåsor. Hos mig så det mer ut som flagat salt. Snyggt mellan två bitar basglas.
Potatisskal? jag funderar hur det skulle bli med potatismjöl?
bikarbonat, hjorthonsalt - i köket finns ju mycket som jag ännu inte prövat.

Jag provade genast både socker, potatisskal och bakpulver men för mig fungerade det inte. Däremot blev det bubblor där jag graverat gropar (och linjer) i den undre glasskivan. Men då tackfusade jag bara.

ALLA organiska material som potatisskol etc ger för det mesta lite avtryck i form en av askrester i glaset. Det kan bli snyggt. MEN gör man små saker som smycken ser man inte effekten.
#3 Graverat är en typ av ARIAL-teknik och då se man luftbubblorna tydligt. Pröva med fullfuse.
en kul grej är att man kan lägga in aluminumfolie den försvinner nästan i bränningen och det blir jätte frina bubblor i glaset, lycka till!

Ännu häftigare blir det med mässing.
Vill man ha kvar effekten av aluminiumfolien kan man vika den dubbel. Då blir det svart med massor av bubblor. Man kan också - om man känner någon sådan - be sin frissa om folie. Det folie som de har när man tonar håret!!!!