Gravera
Hej!
Jag är nybörjare i glasgravyr men tycker det är väldigt roligt och vill gärna fortsätta med det. Jag undrar hur börjar man? Jag har gjort en tavla till min syster dotter när hon skulle döpas där jag gjorde en bild med nalle puh och gänget. Graverade bara konturerna för jag kan inget annat än så länge. Vill ju gärna avancera och typ lära mig hur man gör 3D motiv.
MVH
Maddaua

Hur gammal är du? Har du funderat på att söka in till en av glasskolorna? Finns i Växjö, Kosta och Orrefors. Beroende på hur gammal du är, kan du gå 2 3 eller 4 år. Jag vore jätteglad om jag fick börja mitt liv där, och är jätteglad att jag vågade chansa söka in där när jag var 40. Om du är äldre, och tjänar egna pengar, då kan du gå på olika kurser. Det
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

är ju inte lätt att ge handledning från fjärran. (förlåt, något gick fel så svaret kom i två delar.

Förresten om du klickar i vänstermenyn i rosa rubrikerna på glasgravyr, då finns det en massa tidigare inlägg som är säkert av intresse för dig. Du kanske redan har hittat dem.
Hej!
Jag är 33 år, jag har faktiskt tänkt att gå någon kurs men finns ju bara i Småland. Jag bor i Malmö. Har beställt nån bok oxå men inte lätt att hitta nåt.
Jo jag har läst lite på dom andra inläggen. Ska kolla lite närmre på det.
Kom faktiskt på att jag skrivit till dig häromdagen och du rekommenderade denna sidan
. Har tänkt gå kurs hos dig oxå. Skulle va väldigt bra om du gjorde en bok o gravering.