Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett02-ugnsgjutning
Läst 2624 ggr
Ting13
1

grå slöja i gjutning

Hej,

varför får jag gråa slöjor i vissa gjutningar?

ser ut som ett "spindelnät"

GladÅsa

EvaRittsel
0

Om du gjuter med System 96 - måste du skölja kuddarna i durkslag först. Om du gjuter med Floatglas så är det tennet från tennsidan som kommer till ytan. Omj du gjuter med Bullseyeglas har du inte tvättat och putsat glaset som du borde eller så  har du använt glas med iriserande eller metalliserande ytor. Och då får du iriserande och metalliserande yta på topen av din gjutning. Tror att du gjuter måste du putsa och tvätta glset väldigt noga!!!!! Eller har du bränt Bullseye för högt eller för länge på topptemperaturen!

EvaRittsel
0

Om du gjuter med System 96 - måste du skölja kuddarna i durkslag först. Om du gjuter med Floatglas så är det tennet från tennsidan som kommer till ytan. Omj du gjuter med Bullseyeglas har du inte tvättat och putsat glaset som du borde eller så  har du använt glas med iriserande eller metalliserande ytor. Och då får du iriserande och metalliserande yta på topen av din gjutning. Tror att du gjuter måste du putsa och tvätta glset väldigt noga!!!!! Eller har du bränt Bullseye för högt eller för länge på topptemperaturen!

Ting13
0

..jag gjuter i system96 o tvättar dom jättenoga innan..har använt ett målarmedium som jag köpt på cerama, kan det vara det?

EvaRittsel
0

Mja. Vet inte. Har aldrig duttat med måarmedium. Tvättzar kuddarna i vatten och är nöjd och glad. Det där med målarmedium - för att tvätta kuddarna - låter lite suspekt!!!!!! Skulle nog begäta pengaSkrikandesrna åter om jag fått en sådan rekomendation!!!! Gå tillbaaka och ryt.

Ting13
0

nej, jag tvättar inte dom i mediumet utan har målat på vissa glaskross på bricketterna. glaset i sig tvättar jag noga i vatten. kanske jag inte går tillräckligt högt i temperatur, 820 grader i en timme