Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett13-köpes-säljes
Läst 4873 ggr
irode
0

Ny webbshop i Danmark

Jag vill bara dela med mig att Anla Glas i Danmark har öppnat  en väldig fin webbshop här Anla Glas Webbshop

Ting13
0

Jättekul..tack för att du ville dela med dig..Har varit inne o kollat på sidan…Glad

Mmadeit
0

Tack för att du delar med dig av länken :-) gillar webshopapr men inte hittat såååååå många innom EU som jag skulle velat :-)

[kissidor]
0

det där var en väldigt god nyhet, mycket intressant Glad - tack irode!

[kissidor]
0

dom har dichroiskt glas med kattmönster Förvånad! och sån där separatorspray för stålformar som jag efterlyste förut!

Mmadeit
0

Kissidor Oh vilken jackpot! danmark måste ju gå att lösa leverans ifrån även fast det är expolosiva sprayer och grejejr :-) jag tror jag skall testa klarglas pinnar därifrån för dem jag fick hem från tuffnell blir bara fula bubblor i…

[kissidor]
0

mmadeit, det låter som att du och jag får höras av ;)

Mmadeit
0

Kissidor. samåker gärna så som vi brukar men för mig blir det inget aktuellt fören efter midsommar och nästa lön fick äran att köpa en regulator på fogas för runt 1000:- idag för att kunna koppla min tuffnell brännare till svensk gas flaska *snyft* det sved i plånboken vill jag lova… MEN ikväll kommer jag ialalfall få prova brännaren och det är i sig mycket värt :-)

irode
0

Kissidor & Mmadeit - det står på deres hemsida att dom exporterar till hela Europa.

Så ingen orsak för samåkning till Jylland :-)
(om det var det ni menade!?)

Lycka till med din brännare i kväll - vi ser fram till att se dina alster!

:-) Inge

[kissidor]
0

nåja, det är ju midsommar ganska snart - jag får väl försöka tåla mig Flört - fast det är klart, kattmönstrat glas… Tungan ute. om du inte ska ha halva butiken är det ju ingen fara om jag ligger ute med pengarna nån vecka annars.

småsur oplanerad utgift - men om det funkar bra ikväll tror jag nog du kommer över det Skrattande

Mmadeit
0

irode. hihi menade inte åka fysiskt utan samåka på portot… :-)

NU har sonen precis somnat (för självklart skulle han trilskas extra idag är jag ville han skulle somna snabbt. så NU tassar jag ut i köket och monterar ihop det sista *spännande*

EvaRittsel
0

Hade under min tid som kurslärare i Kosta många danska kursdeltagare som rekommenderade Anla Glass. Åk dit och handla. Och besök deras väldigt fina hemdia! Superbra ställe.

[kissidor]
0

hihi, nej just det irode - mmadeit och jag samåker vida omkring men inte personligen, utan det är egentligen bara våra saker som samåker Skrattande. nog för jag mycket gärna skulle åka dit på riktigt. men det blir lite långt att åka bara för den sakens skull.

mmadeit barn är bra på att känna av stämningar - han kände nog på sig att det var nåt intressant på gång Skrattande! vi ser fram emot en rapport Flört

irode
0

hihi - jag misuppfattade det där med samåkning.

Men faktiskt har dom några väldigt spännande kurser, som det kunne vara intressant att åke ditt för att delta i !

Lycka till med pärloriet, Mmadeit!

Mmadeit
0

en liten "varning" kanske är att fraktberäkningen på deras sida tydligen inte funkar fullt ut till sverige :-(

[kissidor]
0

ja det var en del som inte var riktigt hundra med själva webshoppen. dels fraktberäkningen som mmadeit säger, vid utcheckningen tog dom inte alla dom kort som dom enligt infon tar - vilket ledde till att jag inte kunde använda mitt prioriterade internetbetalningskort som har det bästa skyddet - och slutligen finns det tydligen ingen lagersaldofunktion överhuvudtaget så för att man lägger nåt i kundvagnen och det verkar gå bra så ska man inte alls tro att det finns i lager.

men rätt ska vara rätt så det ska också nämnas att dom har en oerhört trevlig och personlig och hjälpsam kundservice, men det kan ju vara bra att veta att det kanske är bäst att maila och fråga lite först istället för att bara dundra in och beställa som jag gjorde.

irode
0

Så tråkigt att höra :-(

Jag fuskade lite och använda mig av en postadress i Danmark för att spara på frakten, så jag kan ju inte jämföra mina erfarenheter helt med era.

Men jag lämnade in ordern på söndagen och den var på min danska adress på tisdagen - och allt var som beställt och ordentligt emballerat.

Jag tycker ni skal skriva til AnlaGlas vad som inte fungerade, så de kan göra det bättra i framtiden. De är ju ganska nya på webbshopping.

[kissidor]
0

jo dom vet ju vad som inte gick enligt planerna med lagersaldona och frakten eftersom deras kundservice tog kontakt med mig, och då passade jag även på att nämna detta med betalningsalternativen - men det vet jag iofs inte om dom följde upp.

men uppenbarligen får man lov att skaffa sig en dansk liten extraadress på nåt mysigt ställe, det kunde ju vara trevligt att ha för annat än glasleveranser också Oskyldig

irode
0

Skrattande hehe - jag har svärsonens arbetsplats som extraadress - det är inget mysigt ställe.

Det fungerar för mig - frakten blir innanrikes taxerat - varorna kommer så småningom hem til mig när vi och barna ändå besöker varandra på denna sidan om Bron.
Men det fungerar väl bara om man bor inom ett par timmars körsel från Bron!

Så är våra tillgångar och förmåner i livet så ojämnt fördelade….

Ha en trevlig dag