Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett13-köpes-säljes
Läst 5293 ggr
EvaRittsel
0

Säljes:Fusingugn och bra automatik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fusingugn med programmerbar automatik. Pris 25 000
- nypris 45 000

Säljes p g a köp av större ugn! Ugnen är inte ens fem år! Frakta kan ordnas billigt över HELA LANDET! ( Hade glömt detta i mitt första inlägg)

Glasfusingugn från Cerama - IR 6090 -
är en professionell ugn för
ugnsbearbetning av glas - fusing och ugnsgjutning.

Ugnen levereras med hel sättplatta (60x90 cm) som gör att man får in så mycket fler saker vid varje fusingtillfälle.

Tillbehör Ceramas ugnsautomatik G9000 som
är mycket lättprogrammerad, med plats
för flera program och lätt att
programmera om olika kurvor. Det ger dig full
kontroll över hela processen. Även
avkylningen.

Glasfusingugnen är i lackerad
stålkonstruktion med element i locket och
är isolerade med keramiska fiberplattor.

Det bruna på fiberplattorna är
järnutfällning vid ugnsgjutning som
på inget sätt påverkar ugnens
effektivitet!

Ugnslocket har inspektions- och
utluftningshål. Två gasfjädrar i
ugnens sidor gör det lätt att öppna
och stänga ugnslocket.

Innermått bredd-95, djup-63, höjd 30
och yttermått bredd-132, djup-87, höjd
115.Säkring 3X 16 Amp Effekt 8 kW.

EvaRittsel
0

Här är bild på automatiken. Superbra. Vill man ändra kurvan går det på ett par sekunder.

EvaRittsel
0

Och så här ser ugnen ut på håll. ( Måste jiddra så här för att få med alla bilder Skrattande).

Ceramasyd
0

Hej!

Vi tycker att nypriset på ugnen verkar orilmligt högt för idag är nypriset hos Ceramasyd för en IR6090 med glasautomatik och sättmaterial 34.875 kr med moms. I priset ingår naturligtvis 2 års garanti på ugn och automaik och även 2 års fri ugnsservice om något problem skulle uppstå.

Hälsningar

Barbro Holmgren

Ceramasyd

Broarp
0

Hej!

Prisskillnader är stora när det gäller glasugnar, beroende på av vem man köper.

Skolan jag arbetar på köpte en Cerama ugn jämförbar med Evas för 6 år sedan  för 40.000 kr

EvaRittsel
0

#3 Visste inte att priset sjunkit så snabbt! Är det med den automatik jag har eller den billigare varianten? Och pris är ju som alltid - förhandlingsbart.

Ceramasyd
0

Hej!

Vår glasugn IR 6090 säljs alltid tillsammans med vår glasautomatik G 9000 PRO, dvs samma automatik som den du har.

Hälsningar

Barbro Holmgren

Ceramasyd

EvaRittsel
0

Tack för din information. Får väl lägga in prutmån. Och om jag väntar med nästa ugnsköp kanske jag får en helt ny för 25 000!Flört

Vezzla
0

Om jag bara bodde närmare och hade pengar skulle jag inte tveka på att köpa din ugn!! Jag är jättesugen på att komma igång med lite glas igen..

Finns denna typ av modell i halva storleken? Den du säljer lägger man ju in två plattor i, finns den någon som är hälften så stor??

EvaRittsel
0

Hoppsan. Jag har glömt att jag kan hjälpa till att frakta den billigt till de flesta platser i Sverige. Min trevlige kusin har lastbil och kör över hela landet så det ordnar sig. Jag har inte två plattor - utan en hel för då får man in så mycket, mycket mer.

Det finns en liten - bordsmodell. Och Uterm tror jag har en mellanstorlek.

Cloetta
0

Om ugnen kostar ca 35000:- i nypris och du kan tänka dig att sälja den för halva priset är jag intresserad. Står den i Hässelby behöver den inte fraktas så långt heller…

EvaRittsel
0

Ja det kan jag göra! Hör av dig.

Noah
0

Hej Eva!

Har du sålt din ugn än?

Håller på att gära en egen verkstad men har ingen ugn, kommer bränna hos en glaskonstär här i stan men vore skönt med en egen ugn.

Min sambo tycker din ugn verkar stor och att jag borde köpa en liten ugn först. Men jag tycker de är lite för dyra i förhållande till ugnsytan man får.

Tack på förhand!

Noah

EvaRittsel
0

Tack Noah. Nu har jag sålt ugnen. Men tack fär ditt intresse.

Inlägget är låst för nya kommentarer