Glasslipmaskin
Är det någon som har tips om vad man ska tänka på vid köp av glasslipmaskin? Jag hittar bara en återförsäljare i Sverige. Har någon av er någon erfarenhet av Warm-Glass slipmaskiner, dom har ju för under 1000-lappen.

Oj vad billigt. Är också på jakt efter ngt vettigt atl slipa med. Hjälp oss ni som provat!

Jag är nog trög, vem säljer warm glass slipmaskiner för under tusenlappen?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Här är länken.
http://www.warm-glass.co.uk/Shop/ProductDetails.aspx?ProductId=1030
Jag hade lite fel den kostar 1016 men det är väl fortfarande rätt bra pris. Är det någon här som har testat den här eller någon annan modell???

Jaha. Har du räknat ihop maskinen med alla smådetaljer som du också måste ha till maskinen och frakt? Jag har en tjej här som precis frågar efter den billigaste varianten av slipmaskin. Jag köpte min för omkring 2000, då ingick allt.
Vad är det för någonting som man måste ha som tillkommer???? Jag ska bara ha en maskin för att putsa kanterna och slipa bort ev ojämnheter före bränningen.

Jag tycker faktiskt att den ser rätt bra ut. Om jag skulle köpa i dag med min nuvarande erfarenhet, ville jag nog överväga denna model.
Orsak: SwapTop ger möjlighet att byta toppen så man på ett relativt billigt sätt och på samma plats i verkstan ha båda vanlig kantslipare, planslipare och såg.
Jag hållar med om att den inte är helt så billig - moms och frakt tillkommer. Min erfarenhet med WarmGlass är att de leverar snabbt och utan krångel.
Lycka till
:-) Inge

Jag menar allt detta ingår i priset eller ska du beställa separat, då blir genast en annan summa. Men visst, är maskinen användbar. Jag är dock alltid fundersam när en och samma maskin gör flera olika saker, desto mer chans att någonstans går de sönder snabbare.
You may also like :
Flex Shaft
From £24.70 [](http://www.warm-glass.co.uk/Shop/ProductDetails.aspx?ProductId=1031 "Inland 6" Flat Lap Conversion Kit")
Inland 6" Flat Lap Conversion Kit
From £145.00
Swap Top Straight Edge Guide
From £8.45
Swaptop Trim Saw Conversion Kit
From £55.20
Impulse Touch Top Grinder
From £99.00 [](http://www.warm-glass.co.uk/Shop/ProductDetails.aspx?ProductId=2261 "WB-8 1/4 " drilling/grinding bit")
WB-8 1/4 " drilling/grinding bit
From £10.95 [](http://www.warm-glass.co.uk/Shop/ProductDetails.aspx?ProductId=2265 "1" (25mm) Standard Grit Diamond Grinder Bit")
1" (25mm) Standard Grit Diamond Grinder Bit
From £13.95

oj, vad konstigt det blev

Grundmodellen har tydligen samma utrustning som andre modeller med en slip-bit.
Produkterna Maria kopierar in är olika add-on möjligheter till andra funktioner.
Klart att det är en risk att maskinen blir trasig snabbare om den användas för flera funktioner. Motoren går ju mera och med olika påfrestningar.
Om det är för professionell användning ville jag nog inte välja denne modell men olika maskiner för olika behov. Men för en hobby-konstnär med mera sporadisk behov och lite utrymme tycker jag den är mycket intressant.
Hoppas våra olika synpunkter hjälper mamma-m att träffa sitt beslut 
:-) Inge

Jag har denna som jag har till egen och kursdeltagare/inhyrda användare. Fungerar aldelest utmärkt trotts många användare..
http://www.pmc.se/Shop/Application/Article/pgArtItem.php?iId=753

Trodde inte det var denna enlka slipmodell.#10. Jag har ngt liknande och den fungerar bra. Måste byta sliphuvuden då och då - ungefär en gång per år. Men detta är ett bra verktyg till dem som gör komplicerade designers i Bullseyeglas och liknande. Inte för att slipa upp lyster med efter glasgjutning. Då måste man tyvärr lägga på en nolla - minst!
Trodde ni hittat ett mirakel.
Men denna slipmaskin är en standardutrustning hos de flesta av oss som fusar och kostar mellan 1200 kr till 1 500 kr - inklusiva standardsliptrissa.
Hej
Jag hittade detta forum av en slump och såg att någon skrev om Inland Lapidary - SwapTop, jag har själv varit sugen på en sådan ett tag men aldrig fått vare sig tummarna ur eller ekonomi till att beställa. Jag ska dock inte slipa glas utan sten med den men det är ju samma princip och hårdhet för många stenar som glas. Är det någon som har erfarenheter med dessa maskiner och är det någon som har kolla på andra alternativ liknande SwapTop som man kan använda som både såg, slip och grinder?
/Mvh Markus Persson

Jag säljer ju mina ugnar och kom på att jag har en sån här slipmaskin. Samma som du har Eva. Den är knappt använd. Dessutom köpte jag sågen till som man sätter ihop den med. Sågen har jag inte ens använt. Sågen har plasthölje med en liten spricka som jag limmar. Extra trissa till slipmaskinen också.
Är det nån som vill ge ett bud så gör det!
Den står ju bara här…
Vänligen Ann-Catrin
Hej Ann-Catrin, du kanske inte har sett att jag skrev ett meddelande till dig igår. Vill gärna köpa din slipmaskin om du har den kvar.
Vänliga hälsningar Carina
Ann-Cartrin! Är slipmaskinen såld?

Jag har slipmaskinen med tillhörande såg kvar. Ska kolla inköpspriset.
Jag delar inte på dom.
Jag köper gärna det hela.

Bra! Det är taskigt att dela på detta - och säkert ett bra pris för köparen när man får fler funktioner. Praset för minde beg utrustning är ca 20 procent av inköpspiset! Det ska ni tänka på som säler i andr hand!
Ann-Catrin! Har du kollat mitt svar 24 juni i meddelandeboxen? Vi åker snart på semester så det skulle vara bra om vi hade kontakt så att jag vet om allt är ok och vi kan ordna med leverans och betalning! Vänliga hälsningar Carina