Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett: 07-lampworking
Läst 2157 ggr
kristinaolsson
0

Gasolflaskan blir blöt i bottnen?!

Hejsan!
Jag har precis börjat mitt äventyr med lamp working! Så himla kul! Jag har börjat att använda mig av en sån liten smal gasolflaska. Har hållt på i 1 ½ dag bara, men idag efter 20 min användning så märker jag att bottnen är kall och blöt. Är detta normalt? Eller är det fel på flaskan? Tänkte att gasen kanske håller på att ta slut eller nått.

Hoppas någon vet, vågar inte använda den igen förrän jag vet anledningen till varför den gör så. Har försökt att goggla på det, men har inte hittat något.

Tacksam för svar

/Kristina

AleZK
0

I gasolflaskan är gasen komprimerad till vätska och när den förgasas så sjunker temperaturen. Nu på sommaren är luften ganska fuktig och då gasolflaskan har blivit kall så kondenserar luftens vatten…Var lugn, det är helt naturligt Cool

/AleZK

kristinaolsson
0

Åh va bra=) Tack så mkt, kan pusta ut nu då haha! ska sätta igång direkt nu!

kristinaolsson
0

Föresten ännu en fråga, Hur länge kan man ha igång gasolen? Kanske dum fråga, det kanske är tills den tar slut bara=) Eller finns det nån regel om att man ska ta någon paus i mellan åt?

mogens
0

Du behöver nog en paus innan flaskan Flört. Du skall bara komma ihåg att ha utsugning/utluftning. Gasförgiftning är inte hällsosamt.

Du har helt rätt - det är jättekul!