Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett06-glasmålning
Läst 3386 ggr
EvaN
0

Skisspenna ?

Hej !

vet någon om man kan köpa någon slags penna för glas. Skulle behöva det så att jag kan skissa innan jag målar..Hälsningar E

mariatingsund
0

permanent penna duger mer än väl. Finns i olika grovlekar och färger. Kan diskas bort med varmvatten, diskmedel o borste. (samma penna man använder på frysförpackningar.)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Puma77
0

Typ en spritpenna då eller?

//Pia

mariatingsund
0

Ja, jag handlar dem på Helmer Nilsson, (vlken som helst kontorsleverantör) de är jättebra för jag även kan slipa glaset med vatten utan att det lossnar, man får verkligen jobba för att diska bort det. Men observera : rita aldrig i redan graverad yta, för det diskar du aldrig bort. Där kan du använda vanlig blyerts.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Puma77
0

Jag har ju massor med såna pennor. Ska testa sen.

//Pia

EvaRittsel
0

Bara så ni vet - håll er tiull rätt tunna spritpennor. Det bränns bort. Var med om att tjock permanentfärg var kvar efter bränning.

EvaN
0

Tack för alla svar :-)

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde ett glas igår där jag skissade innan med en penna som man ska markera kläder med och det fungerade galant. Kunde gnugga bort det med lite möda givetvis efteråt. Kanonbra säger jag bara.

Här är resultatet.

//Pia

EvaN
0

Hej igen !

Har nu inskaffat en tunn spritpenna :-) och ska prova mig fram. Tack för svar här inne…hälsningar E

Puma77
0

Lycka till nu EvaN

//Pia

EvaN
0

Puma77

Tusen tack, roligt är det, men svårt Skrattande

Puma77
0

Det blev ju kanonfint. Var ett tag sedan jag själv målade på glas o det är ju ett pilljobb.

//Pia

EvaN
0

Puma77

Såna nubbeglas kommer det att ta 10 år innan jag lärt mig att måla *skratt*, kanonfina….Må så gott