Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett13-köpes-säljes
Läst 2763 ggr
noora
0

Bytes: bullseye-frit

Jag har köpt mig en burk opakt turkost bullseye-frit (fine). Det visade sig vara en stor burk (450 gram) och mycket mer än jag någonsin kommer att ta slut på eftersom jag inte arbetar med så stora alster.

Är det någon som vill byta till sig lite turkost mot bullseye-frit i någon annan färg?

[kissidor]
0

jag kan gärna byta med dig noora, vi kanske kan utväxla fritet på PUSS? du skulle kunna pm:a mig om vilka färger du redan har så får vi se vilka av mina stora burkar du är intresserad av att få en mera lagom skopa ur Flört

noora
0

Det låter bra :-) Jag skickar ett PM

Mmadeit
0

jag kan vara intreserad av att köpa en skvätt kanske om du vill sälja av lite har nämligen inte något fritt alls ännu…

noora
0

Nu har jag hunnit komma överens om ett lite större byte med kissidor, men det kanske går att ordna lite till dig också. Vill du ha bullseye till fusing eller lite COE104-kompatibelt till pärltillverkning? Om du bara vill ha små "prova på"-mängder så har jag nämligen även lite Reichenbach-frit från Tuffnell som ska vara COE104-kompatibelt (i alla fall i små mängder, dvs högst 10 procent av pärlan).

Ska du också på PUSS?

Mmadeit
0

jag fusar i bullseye och gör MEST pärlor av coe 104 men har även liiite bullseye stavar så allt är av intresse faktiskt, inte unnat mig att köpa hem bara för att prova lixpom… och ja jag lyckades hinna få en plats till PUSS *tjooohooo*

[kissidor]
0

jo jag hann först där Flört, men mmadeit du och jag gör ju ofta bytesaffärer också så vill du även ha några lagoma prova på-påsar bullseye frit (som noora ska få byta sin stora burk mot) så kan vi väl ordna lite sånt till dig också.

förresten du kanske borde smacka upp dom där bullseyestavarna och använda dom till fusingdekor istället, dom kanske kommer lättare till bruk då?

noora
0

Då kan jag ta med lite prova på-påsar av COE104-frit till PUSS Glad

Vill du ha lite glitterpulver också? Sånt här: http://www.warm-glass.co.uk/shop/ProductDetails.aspx?ProductId=2357

Det är väldigt drygt, en liten påse räcker långt.

Mmadeit
0

appropå fritt…någon som har koll på viilken coe man can använda "goldstone" tillsammans med? jag har typ 7 st goldstone chip liggandes i "skräp lådan" såg jag precis de BORDE man ju kunna krossa ner till goldstone frit ingen större mängd men troligen mer användbart så än som udda chips