Bruksanvisning sökes E1100
Jag har slarvat bort bruksanvisningen till min glas/silverlera/emaljugn, köpt hos PMC för ett par år sedan.
Är det någon som har en sådan ugn så skulle jag vilja köpa en kopia av bruksanvisningen, ett A5-häfte som inte är särskilt tjockt.
Tack på förhand
kan inte pmc själva hjälpa dig med det då?

Naturligtvis kontaktade jag dem först….
men modellen finns inte i sortimentet längre och det verkar som om det bara finns lite lösblad kvar med ditt och datt.
Därför kastade jag ut frågan här.
Har du ugnen eller känner någon som har?
jo jag förstod ju att du kollat med dom först meta - menade inte alls att antyda att du inte skulle ha tänkt på det…
utan jag blev bara så paff
över att dom inte skulle kunna hjälpa till med det, det imponerar inte direkt tycker jag! står det inget tillverkarnamn på ugnen som man kan googla på och försöka hitta bruksanvisningen vid källan?
menmen, du får säkert svar - det är väl många som har en sån ugn. jag kunde bara inte låta bli att lägga mig i för jag tyckte det lät för tokigt att inte inköpsstället skulle kunna hjälpa till med det!

Bra att du lägger dig i - då får jag ju åtminstone NÅGOT svar
.
Jo jag har fått ett par sidor om hur man ställer in ett program och en sida om lite allmänna grejor. Men de verkar inte ha kvar någon manual.
Har hittat tillverkaren (i USA) och försöker förtvivlat skicka förfrågan via deras webbformulär men åker ut hela tiden
. Ska försöka ringa dem på fredag. Har även skickat förfrågningar till 4 andra återförsäljare - från USA i väster till Australien i öster…
Så det löser sig väl så småningom. Eller så hittar jag häftet nånstans. Till jul eller så :)
Jag frågade även PMC om jag kunde kontakta någon annan kund som köpt ugnen - de vill kanske inte lämna ut namn och så men då får de gärna mitt namn och kan lämna till den andra kunden. Vi får väl se hur det går. Jag är himla nöjd med ugnen men känner mig lite fattig utan handboken.

Det har löst sig nu!
Jag ringde tillverkaren i USA och fick en länk. Har skrivit ut TVÅ ex nu, varav den ena ska in i kassaskåpet 

Banne mig om inte en återförsäljare i Australien också har mailat en kopia av bruksanvisningen nu.
Kan inte sluta förundras över hur fantastiskt Internet är!!!

Härligt att det löste sej!!!! Ja, visst är internet fantastiskt!!!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken