Lös färg ?
Hej !
Jag har precis börjat att måla på glas, jättekul men enormt svårt. Jag har bra färger och penslar, men tycker färgen är lite lös, nästan som vattenfärg. Har köpt färger och penslar på Panduro….Lite tips ? :-)
Hälsningar E 

Vet inte riktigt vilken färg du arbetar med. Och vilken temperatur du vill bränna på. Själv blandar jag ofta färgen med glycerin (tjock färg) eller ättika (lösare). Men jag bränner vid intervallet 720-820 grader. Vid vilken temperatur bränner du?
Det kanske är vanlig glasfärg som du bränner i en hushållsugn? Själv har jag haft några såna som varit lite lösare och inte täcker helt men även där finns det olika sorter. Se bara till att det är en opaque färg för den är mer täckande.
//Pia

Jag har faktiskt skrivit svar på detta och nu när jag kommer tillbaka, då syns inget. 
Vad jag tror så ska du använda relieffärg och göra upphöjda kanter, sedan använda denna lättflytande färgen som bildar en hinna i det inramade området.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Men är det inte fönsterfärg som man gör på plast för att sedan sätta på ett fönster? Jag har själv varit med om lite lösa färger när jag köpte dem men det blir tjockare efter ett tag. Jag har då fått måla flera lager för att få det som jag ville.
Bilden är en flaska som ja målade flera år sedan o en av de första jag gjorde. Den röda färgen var lite lös så jag tror att det är ca tre lager innan jag blev nöjd. Ibland kan jag tycka om att det inte är helt täckande för att få lite liv i det men i detta fall ville jag ju inte att huvudformen skulle synas igenon när jag målade över mössan.
//Pia
Hej Puma77
Jag använder VITREA glasfärg. Den funkar bra, det var jag som hade skakat burken för dåligt
, men nu är den inte lika lös längre..Ha en fin vecka
skönt att det löste sig. Ha de bra själv.
//Pia

Pia, jag tror mer på mer att du är på rätt spår, du ska absolut inte sluta med detta var du än hamnar i livet! Flaskan är jättesöt!!!
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

//Pia