Ugn för microugn?
Denna fråga kom från en medlem:
Om man inte har någon brännugn för glasfusing
vad kan man då använda
Vet att det skall finnas någon form som är avsedd för microugn

Visst finns det. Har själv använt en sådan några år innan jag köpte en "riktig"ugn. Kan användas både till glas fusing och silverlera. Den kostar kanppa tusen lappen googla på ArtBox eller microbrännare så hittar man flera företag som säljer den. Ett bra alternativ att börja med./Gunilla
just precis, jag började också med sådan och har fortfarande kvar den faktiskt och använder nån enstaka gång när jag vill göra EN liten sak färdig NU och inte vänta tills jag hunnit fylla hela ugnen.
men man ska ha klart för sig att den där burken har sina begränsningar - vilket ter sig ganska självklart om man jämför 10 minuter i micron med en bränningskurva i riktig glasugn - men om man inte hänger upp sig på vad som inte går utan gläds åt att möjligheten alls finns så är det ju toppen
!
jag vill rekommendera en mycket pålitlig och bra engelsk e-bay-säljare som dels säljer bullseye och även spectrum-glas i småbitar lämpliga för smycketillverkning i mindre skala - och som sen en liten tid tillbaka även säljer microburkar i två storlekar till toppenpris
: http://stores.ebay.co.uk/BrimmondCrafts