Kopparpapper med klisteryta?
Hej!
Undrar om det är någon som vet var man kan få tag på kopparpapper med klister på ena ytan?
Tacksam för svar=)

Du menar kopparfolieband? Man kan köpa överallt där man köper grejer till Tiffany.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Nja, ja menar stora ark med koppar. Tänkte använda de genom att klippa ut ett mönster och sen klistra fast det på en glasskiva och sen lödda med tenn på. Så därför behöver jag större format än band=).

Jag tror inte det finns större blad självhäftande faktiskt, men pröva ring till några i vår leverantörslista. Jag vet inte riktigt hur du hade tänkt löda, men jag tycker det låter lite mysko. Du vill kanske göra falsk tiffany? Då kommer nog inte den lilla klisterytan hålla. Men det kanske inte behöver hålla?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad tekniken kallas för. Men när man då bränner tenn tråden mot löddkolven, så rinner det ner på koppar pappret man klistrat på glasytan och det rinner inte utanför mönstret man gjort.
Men tack för din hjälp=) ska kolla på leverantörslistan!
Som standar finns det upp till 1/2 tum kopperfolie band på TGK och andra som säljet tiffany. Det finns koppar folie utan klister hos metal grossister men det ofta tjockare 200micrometer och uppot somgör att det inte blir så lättarbetta som tifany folie tol är kring 10-20 micrometer koppar.
Hej, ny medlem här. Har just beställt från Tempsford och längst ned efter deras kopparband så säljer de även en fyrkant http://www.tempsfordstainedglass.co.uk/acatalog/solder_and_Edco_copper_foil.html

Hej
Ett tag sedan man var in här, man hittar massor av läsvärda inlägg, bl a "titta på leverantörslistan", jag har sökt denna lista, var hittar jag den?
För jag leverantörer som säljer tennstavar för lödning, kan ni tippsa om en bra leverantör.
Önskar alla en underbara advents- dagar
/MargarethaJ

Tack, mera läsning… kul…
/MargarethaJ