Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett09-gallerier
Läst 1688 ggr
EvaRittsel
0

Efterlysning - glasgallerier

Galleri Glas Ett i Stockholm kommer bara i fortsättningen att ha glasutställningar på inhyrda gallerier. Jättetråkigt tycker jag för galleristen har gjort så mycket för oss som arbetar med glas utanför de stora bruken.

Är det någon som känner till om det finns någon annan i Serige som enbart ägnar sig åt att ställa ut glas?

http://www.glasett.com

precis
0

strax norr om Uppsala så finns Ulva Kvarn, förr fick vilka konstnärer som helst hyra bord/plats för att ställa ut sina skapelser. men jag tror att dom numer bara ställer ut glas som är tillverkat i glashyttan på platsen (av inhyrda konstnärer) http://www.ulvakvarn.se/

EvaRittsel
0

Tack för ditt tips och din länk! Tänk, jag hade aldrig hört talas om Ulva Kvarn. Nu ska jag åka dit så snart det går.

Agneta Faxén
0

Ett litet galleri som nästan bara ställer ut glas

finns i Göteborg.UNIKT GLAS AB  Kristinelundsg.10 Tel 031-479880

Galleriet ligger nästan granne med Hdk,f.d Konstindustriskolan

Agneta

HannaBroberg
0

Det finns ett glasgalleri på hörnet Repslagargatan/S:t Paulsgatan på Söder i Stockholm. Han har ställt ut lite blandat. Har inte koll på vad det heter just nu, men det drivs av en yngre kille.

EvaRittsel
0

Det är ett bra galleri - Det heter Glassery - men i sommar hyr han in sig i Gamla stan. Men finns det fler glasgallerier eller sådana som ställer ut kanske också keramik runt om i landet?

ElisabethW
0

Jag var inne och tittade på Ulva Kvarn, vilket ställe, vilken miljö. Vill åka dit en hel vecka och fotografera och njuta av naturen. Verkligen inspirerande.

precis
0

kul att nån utnyttjat tipset jag gav för nästan ett år sen :)

EvaRittsel
0

Det är detta som är så härligt Johan. I ett sådant här diskussionsforum blir helt plötsligt gamla saker aktuella. Men jag gillar ditt nya projekt  http://web.telia.com/~u26605243/buy/swhy.htm  Några dagar efter larmen från EU känns det så rätt. Min son tvingade mig för tio år sedan att bara köpa ekologisk mjölk. Köpte jag ngt annat hällde han ut den! Många bäckar små.

precis
0

#8 hehe, kul att du gillar "Buy Nothing '07"! :)
jag tycker att du kan kontra mot din son och berätta att häller man ut mjölk eller har sönder kläder/saker är onödigt resursslöseri! Oavsett om det är ekologiskt tillverkat eller inte. Allt man häller ner i toaletten/diskbänken i onödan höjer behovet av rening (ökad energiåtgång och kemiska medel i avloppsverket)

Reduce, Reuse, Recycle!
Jag har skrivit mycket i ämnet miljö/klimat på systerforumen: politik, konsumentmakt och svensknatur.ifokus.se

Anita
0

Hej,

min oas heter Café och Galleri Aguéli på Blecktornsgränd mellan Slussen och Mariatorget.

Där kan man sitta i lugn och ro och arbeta/fika/äta sedan man sett en utställning i rummet intill. Den kan bestå av konst av alla de slag men då det är bra fönster i båda rummen ger det lokalen ett fint ljus! Piedestaler finns att låna.

Tag gärna med ngn att fika ute med på min egen debututställning med glaskonst. Vernissage lördagen den 16/6 Välkomna!

precis
0

#10 Kul att du ska ställa ut! jag har hört att det ska vara en bra o mysig lokal. ska försöka komma, det är lite långt bort i planeringen bara ;)

Lycka till! :D