Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 3192 ggr
petsjo
0

"Osynligt" hänge

Jag använder mig av de silverpläterade hjärtanen för att montera mina smycken. Nu skulle jag vilja lyckas med en montering där hjärtat inte syns ovanför smycket. Utan smycket hänger direkt över wiren. Testade med att vända hjärtat bakochfram och klistra det så långt ner att det inte syntes, men jag tycker att smycket får så dålig balans, det liksom tippar framåt… 

Säkert har någon löst detta problem! Har sett smycken på bild med "osynligt" upphäng - men jag vet ju inte vilken typ av hänge man använder och kanske är balansen dålig på dem också!  Tacksam för tips!

/Petra

[kissidor]
0

en möjlighet är ju om översta glaset är ogenomskinligt att göra en sån där kanal med fiberpappersstrimla i själva glaset alltså - är detta nåt som skulle funka för dig eller?

annars har jag inte direkt nåt minne av att jag sett ett sådant fäste av enklare slag, utan bara dom här som ju dels är rätt krävande och dels väldigt dyra (fast flotta förstås): http://www.aaeglass.com/sibrsapese1i.html

men det borde ju inte vara så komplicerat egentligen, som en enkel tube bail av denna modell: http://www.aaeglass.com/10pasipldeba.html fast med en puckel på mitten istället för en rulle i änden.

petsjo
0

Tack för dina idéer! Jag har provat med fiberpapper och det blir snyggt till vissa smycken, men det jag är ute efter nu är att det blir som här. och det är svårt med fiberpapper.

Tror iof att det har med fysik att göra att tyngdpunkten kommer för långt ut från smycket och då tippar det…. Får väl göra långa smycken, så blir tippeffekten inte lika stor!Flört

[kissidor]
0

aha, bra att få se precis vad du var ute efter. hon skriver ju till och med att det är det hjärtformade bakstycket hon använt, så uppenbarligen går det att få till det med det. men sen det här att det tippar - det tror jag det att det gör om man håller upp det på remmen bara men gör det verkligen det när man har det sig också alltså?