Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 3772 ggr
kastellen
0

Vigselringar i glas

Har fått en förfrågan om jag kan göra vigselringar i glas men överlämnar gärna den förfrågan till någon annan som kanske kan hjälpa till med det. Vet ni någon så hör av er

AleZK
0

Visst kan man göra en ring i glas, men den är ju inte säskilt praktisk då den är känslig för slag och då skör. repor kommer även att göra den mindre fin efter några år om den används dagligen som man bruka med vigselringar.

EvaRittsel
0

Det är många som gör ringar av glas. Har ett par stycken men tycker de känns för klumpiga. De måste göras lite tjockare än vanliga ringar och då är det inte bekvämt att ha dem på hela tiden - som man brukar med vigselringar.

mariatingsund
0

Om trots åsikterna önskar paret ringar i glas, då borde ju någon av oss ställa upp ändå :-)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

kastellen
0

Är det någon som är intresserad att göra ringarna så förmedlar jag gärna kontakten till den killen som ringde, då blir han väldigt glad :) Gärna ett mobil nummer så kan han ringa upp

Tove
0

Rolig utmaning, jag gör gärna ringar i glas…Cool

Tove
0

Hoppsan - råkade trycka på ->enter<-

Kontaktinfo: info@egholt.se

0739134216

//Tove

mariatingsund
0

Och fåglar?

kastellen
0

Tove, Jag har förmedlat kontakten. Hoppas han hör av sig :)

// Kattis

gulp01
0

När du gjort ringarna lägg ut en bild vore roligt att se hur dom blev./Gunilla

EvaRittsel
0

Ja jag vill jättegärna se en bild på ringarna. Kanske en ny produkt föds med detta? Lycka till!

Tove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan hoppsan. Nu är ringarna levererade…

SaraAx
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De blev ju jättesnygga!!! Kan du inte berätta lite hur du gjorde? Jag som nybörjare förstår inte hur du kan få dem snygga!!!! /Sara

gulp01
0

Hej Tove!

Du är jätte duktig som kan göra vigselringar i glas , det är jätte häftigt! Men visst måste man vara extra försiktigt när man använder dom?

Men det kanske är en mening med detta , man ska ju vara rädd om den man gift sig med och vara varsam om kärleken och ringarna i glas……..

/Gunilla

gulp01
0

Du är jätte duktig som kan göra vigselringar i glas , det är jätte häftigt! Men visst måste man vara extra försiktigt när man använder dom?

Men det kanske är en mening med detta , man ska ju vara rädd om den man gift sig med och vara varsam om kärleken och ringarna i glas……..

/Gunilla

Tove
0

Hej och tack för beröm.

Man behöver inte vara så jätteförsiktig. De tål en  hel del, men det är klart skulle man klämma sig hårt och ringen är emellan kan man ju skära sig.

Men jag har gjort en testring som jag gått runt med ett par veckor och medvetet varit oförsitktig med, och det har funkat alldeles utmärkt.

Sara Ax - övning och övning, jag vet tråkigt svar, men det är så det är.

Må gott alla

Tove

mariatingsund
0

Får vi se en liten fågel också?