Färdigt graverat
Hej
En liten "knäpp" fråga…
men tänker ställa den och det gör jag nu.
När man hargraverat färdigt sitt motiv, är det färdigt så?
Ska man inte efter pollera eller slipa, så att det blir jämt i mönstret?
Jag undrar vad man kan använda för saker till det.
Jag beställer mina gravyr tillbehör på Clas ohlsson, och det vore bra om dem som har tips från Clas ohlsson talar om artikel numeret, så jag inte går vilse där! =)
Hr ni andra förslag, så tar jag tacksamt emot dem med.
JAg har där emot nu bestämt mig för att köpa Diamantstift.
Dem vanliga "rosa" tar slut för snabbt. =)
tack på förhand!
Tina
Jag använder endast diamantstift. Efterarbetet kan Maria svara på för det fanns nåt man kunde göra men jag har inte testat det än. Frågan är inte knäpp alls, jag själv ställde den förrut men frågar man inte så får man inget veta. Det är ju inte alltid så lätt att veta när man aldrig sysslat med saker innan. Artikelnummret kan jag tyvärr inte men du har ingen classe bok?
//Pia
Sitter med min bok och jag hittar bl.a stift 3mm skaft 20 stlängd 45mm max 20000 v/min nr 30-7984 för 149 kr
//Pia

Det stämmer det. Och ang. polerstift har ni 30-8780 12 st med 3,2 mm skaft för 59 Kr. De skriver inte för att det funkar på glas, men klart det gör. Glöm inte röra på handen när ni arbetar (eller lyfta) för det kan bli hett. Kör det på en övningsyta, låg hastighet ger en mellanton, hög hastighet ger blankare yta. Har ni polerat för hårt, kan ni gå tillbaka med diamantstift med lg hastighet.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo