Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1055 ggr
Liassmycken
0

Glitter som tål bränning

Hejsan!

Är det någon som vet om det finns glitter för bränning som tål glastemperaturer, dvs. bränna in glittret i glas och iså fall vart jag kan få tag i den formen av glitter?

Hälsningar

Lia

glasklart
0

Hej !

Vill du ha mycket glitter så använd det dichroiska glaset och vill du ha lite regnbågsskimmer ta då det iridiserade glaset. Båda finns hos Cerama och andra återförsäljare av glas.

Liassmycken
0

Tack! Men tanken är att jag ska kunna screentrycka på glaset och sedan strö över någon form av glitter.

Hubert
0

Det finns även tunna metallbitar hos samma leverantörer som du kan klippa sönder och strö över./Louise

Annika_Larsson
0

Glimmer fungerar bra och blir som silverglitter, men man får lägga det mellan glasen för annars ramlar det av. Det behövs ytterst lite. Lägger man på glimmer på hela glasbiten om man t ex gör ett smycke så fusar inte glasbitarna ihop. Glimmer är ju sten. Jag har köpt glimmerpulver på Cerama och fått tag i större bitar på annat håll som man kan "flaga isär" .

brillanj
0

Det finns många s k glimmerpulver, och i lite olika färger. Om du arbetar med två skivor glas, så kan du lägga pulvret mellan glasskivorna och screen trycka på det översta glaset. Pulvrena bränns bort om man lägger ovanpå. Lägg ej för nära kanterna då glasets kanter kan krypa upp, då glimmrena är ganska feta.

Brigitta