Vase cap?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej hej!!
Planerar att göra en lampa i tiffany. Någon som vet var man kan hitta sådana "lock" som man sätter upp på lampan? Det ska vara en taklampa. Har kollat på olika engelska videos och dem kallar det vase cap, men översättningen är ju inte desamma till svenska, så undrar om någon vet vad man kallar dessa lock och var man kan hitta dem?
Tack på förhand
/Kristina

jag köpt av jurgen benthien i påryd, sök telnr. på hitta.se
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Det syntes inte mycket där, bifogar en annan bild.
åå va glad jag blev att någon visste
Va bra, har beställt lite material av honom tidigare också.
Tack så jätte mkt för svaret!
Hej!
Har blivit frälst i att arbeta med tiffany och glas överhuvudtaget.
Nu undrar jag var kan jag beställa glas till humana priser.
Glas jag köpte på kursen börjar ta slut.
Är det någon som vet varför folien lossnade efter lödningen?
Jag tar gärna emot alla tips om tiffanyglas.
Tack!!
Hej,
Självköper jag från tgk (wwww.tgk.de) men dom säljer inte alltid till "småkunder" dom har ett mycket brett utbud annar finns det engelska siter med bra utbut för tiffany också.
Om kopparn släpper kan det bero på att det är blivit lagringsskadat på något sätt innan det används (kyla, värme, fukt) eller på att det fått för mycket värme vid lödningen. Det bär även viktigt att man gnuggat fast folien nogrant innan lödning (använd trä- eller plastredskap)
lite OT från tiffany-temat, men vi är kvar på lampor iaf:
jag har länge tänkt att några av mina fusade vaser skulle göra sig utmärkt som lampor istället (typ små hängande lampor, alltså, inte på fot i första hand iaf) och googlat och letat som en tok efter själva "lampmaterialet" till en någorlunda vettig peng utan att det är vit plast vilket är vad man hittar på jula, ikea etc.
helst lite snygg antikbrons el dyl men svart vore åtminstone bättre än vitt. är det verkligen ingen som har något tips utöver ett grossistföretag där jag inte får handla och en man 50 mil härifrån utan hemsida
?

På lampshopen i Växjö kan man beställa hem bara sockeln om man så önskar, efter modeller som finns i butiken. Jag förmodar att i alla välsorterade lampaffärer kan man göra så. Har du prövat?
tack för det uppslaget maria
, jag förmodar att det är så man måste göra! men så som jag bor och så som jag jobbar hade jag hoppats att hitta det på nätet 

Min erfarenhet är att det är alltid bättre att se något i verkligheten innan man beställer det i flertal. Eller bekosta ett extra porto med att beställa först ett på prov.